tisdag 22 september 2009

Advokat samtal = Blogg inlägg

Ja så är det nästan varje gång han ringer, min advokat. Då bubblar känslorna upp inom en och jag vet inte hur jag ska få ut dem. Blir nästan alltid ett inlägg här då, ett försök att få ur mig lite av den blandning negativa känslor som väller upp.

Just nu är det väldigt svårt för mig att förstå varför vi betalar min advokat tusentals kronor för att utföra ett jobb som vi i detta fall fått ordna själva.. Så ska det väl ändå inte vara? Vi betalar för en tjänst och då är det upp till honom att fixa det. Så blev det dock inte nu, och kanske ska man ha förståelse för det. Att han har fullt upp, men ta då för f-n inte åt dig flera klienter! Så enkelt är det väl ändå? Eller är det jag som har orimliga krav och är extremt petig? Jag vet inte. Jag vet bara att detta handlar om Mitt liv och Min framtid. Så inte fan tänker jag bara rycka på axlarna och acceptera allt. Nu är läget inte så illa som jag kanske får det att framstå, men jag är noggrann med att mitt ärende ska skötas korrekt.

Det som strular är fortfarande samma sak som jag skrev om för några veckor/dagar sen. Om ett brev som vi fått ändra på och mer där till. Orkar inte ta upp det igen. Jag måste i alla fall fixa det själv nu så vi har fått ytterligare mer jobb med exakt samma sak som vi egentligen redan fixat i JUNI!! suck suck suuuuuck...

Om det inte tar på en att vara skadad, vara sjukskriven och utanför samhället så tar det verkligen knäcken på en att fajtas mot försäkringsbolag. De är ett helt gäng med oförstående, giriga, icke sympatiska tyranner!! Gud förbarma dig över dem och förlåt dem för deras synder! Så fort jag ser en skylt med detta bolags logga på eller en bil med deras dekal på bubblar ilskan upp och jag är SÅÅ sugen på att kasta ägg på dem personligen, eller något mycket hemskare som jag inte ens vill skriva här!

Nej nu ska jag försöka sluta tänka på detta, jag som har haft en bra dag med endast värk i nacken!

1 kommentar:

Therese sa...

Gumman min, förstår din frustration helt och hållet! Som du säger så håller dom vår framtid i sina händer å då förväntar man sig att de gör ett bra jobb! Min advokat i stockholm är bra om det är läge att byta igen om det inte känns bra! Hade verkligen varit världens bästa present om du ville komma ner, det va så oerhört skönt att prata och umgås med dej! Allt som inte är självklart med många andra vad det me dej.. Lovar att jag ska köpaa hem tio pack popcorn om du kommer! Vi får höras i allafall någon dag snart å prata lite över telefonen! Du vet att du alltid kan ringa eller messa! Många kramar