måndag 28 september 2009

Puh, helgen över!

Inte många som pustar ut när det är måndag. Oftast är det ju helgen de flesta "lever för", jag med på sätt och vis men ofta är det så full rulle på helgen att jag är helt slut på måndagarna. Därför ser jag ibland fram emot måndagar. Fast inte ur den synvinkeln att jag blir ensam igen, alla jobbar och livet rullar på i ytterligare en vecka.. Nje.. den synvinkeln kan vi strunta i.



I helgen var det i alla fall hund kurs, Tävlingslydnad fast en kortare version. Både för de som vill tävla i lydnad med sin hund och för sådana som oss, vi som vill ha lite roligt, träna våran hund i sociala samanhang osv. Både jag och M har insett att våran hund passar päst i kategorin för kvällsdjur. Han ska inte gå kurser på morgonen då han nyss vaknat, fått mat och är spräng fylld av energi.. Efter 1 ½ timme av kursen började han lugna ner sig och inte bara kastade sig fram för att klara alla moment vi önskade. Eller kastade sig efter godisarna i våra händer..



Två timmar proppade med ny information, rörelser och intryck. Lyssna, titta, komma ihåg och repetera själv med egen hund. Pang! Så på igen tio minuter senare, lyssna igen, titta, komma ihåg och öva själv med egen hund. Pang! Så igen.. Och Igen.. Och Igen.. I två timmar. Konstigt att jag inte minns ett dugg av det just nu? Eller igår? Näää! Vissa saker poppar upp ibland, som svaga minnesbilder men försvinner snabbt igen. Nått minns jag nog men inte alls klart. Ska få ett mail med vad vi gått igenom så jag hoppas det gör mig klokare så jag kan utnyttja de nya kunskaper som jag borde ha lärt mig efter denna helg..



För övrigt så hjälpte inte denna kurs något i min önskan om att bli bättre. Snarare tvärt om. Tyvärr bokade jag kursen för så länge sen och jag kunde ju inte ana att jag skulle vara i så dåligt skick när denna helg väl kom. Så är det ofta, därför har jag så svårt att boka saker i förväg.



För ja, jag är i riktigt dåligt skick nu. Ännu värre var det i helgen. Kanske är det på väg tillbaka nu, min hjärna och dess förstånd. Ne nu är jag för slut, huvudet börjar dunka mer och mer och jag får sudda så många bokstäver och skriva om hela tiden nu.. Dags att sluta! Kram från mig! Och T A C K för alla kommentarer på sista tiden! Ni gör mig glad!

1 kommentar:

Anns sa...

Hej min vän! Hoppas att det vänder snart snart snart!! För jag vill du ska må bra. Tänker på dig massor ska du veta, även om jag inte hör av mig så ofta, men du finns alltid hos mig! Kramar