fredag 11 september 2009

090909 - 3 år med Älsklingen

I onsdags firade jag och min käresta, Bonoo, M alltså 3 år tillsammans. Att det har gått tre år sen vi var på den där logfesten då allt ändrades är helt ofattbart. Att vi blev tillsammans efter alla år som vi umgåtts som vänner, då vi tittat i smyg och fantiserat. Drömt om varandra i hemlighet. Att vi nu är tillsammans känns forfarande ibland inte sant. Vi har det för bra för att vara sant. Jag är så lyckligt lottad och jag tänker på det varje dag.

Att vi bara hade varit tillsammans ca ett halvår innan min värld verkligen rasade ihop kan jag ibland känna skuld över. Hur roligt kan det ha varit för M att gå in i ett förhållande där det plötsligt vändes snabbt till sorg och smärta? Från bubbel i magen och förälskat fniss? Men han stod vid min sida, stadigt och varmt. Höll mig i handen hur hårt jag än slet. Torkade mina tårar mitt i all smärta. Jag är honom evigt tacksam för allt. Utan honom vet jag faktiskt inte hur det hade gått. Det finns många andra som hjälpt mig genom åren, det ska inte glömmas bort. Men M blev den jag lärde mig prata med, öppna upp det innersta som värkte så hårt.

3 års dagen spenderade vi i hemlighet på Loka Brunn. Vi hade hela Spa och Bad avdelningen för oss själva så det var verkligen lyx! Dagen hade inte kunnat bli bättre, jag njöt av varenda sekund där! Då det var våran 3 års dag förgyllde vi den lite extra med att förlova oss. Jag kan fortfarande inte tro att det är sant.. men det är det och jag är så varm inombords..

11 kommentarer:

Trin sa...

Men åhhhh GRATTIS!!! Love is in the air..... Kramar i massor

Anonym sa...

GRATTIS till er båda! Jag är så lycklig för er skull!

Massor av kramar till underbara vänner från oss T och M

En oskriven framtid sa...

Ett stort stort grattis till er! Blev så glad när jag läste det, äntligen hände något som enbart var fyllt med glädje och inte massa smärta och sorg! Tusen kramar vännen!

Anonym sa...

Självklart så får du länka till min blogg.
Och grattis föresten. Ni verkar ha det underbart tillsammans =)


Kram Sofie

Annsi sa...

Grattis min vän till förlovningen, fina ord du har printat in så jag får gåshud på armarna :)

..Å minns jag inte helt fel så var du ganska wokiidokii i M ;) Tur att ni fick varandra tillslut!

Grattis ännu en gång

Annsi sa...

Grattis min vän till förlovningen, fina ord du har printat in så jag får gåshud på armarna :)

..Å minns jag inte helt fel så var du ganska wokiidokii i M ;) Tur att ni fick varandra tillslut!

Grattis ännu en gång

Bettan sa...

Grattis till förlovningen vännen;D inlägget va så fint så jag fick gåshud=) kramar

Sara sa...

Grattis gumman.. All lycka till er. Kram Sara & Stoffe

Lena sa...

Åh vad roligt! Många grattishälsningar från Blekinge!
Lena

Anonym sa...

Mamsi vill bara tillägga .Han är en svärmorsdröm!!!=)

Anns sa...

Nej men gud va roligt!! Grattis till er båda!! Du förtjänar verkligen en man som M, han är alltid så snäll och trevlig! Ska försöka ringa någon dag snart, varit sjukt mycket i skolan nu ända sen den började den här terminen. Kramar i massor!!