måndag 14 september 2009

Är fruktansvärt trött på att vakna varje morgon illamåendes och med spräng huvudvärk. Vill inte alls gå upp då, vill somna om och vakna pigg och välmående men det går inte att somna om med den värken. Så bara att tvinga sig upp och få igång kroppen. Idag blev det frukost i sängen med fil och ett glas treo. Slippa det värsta av dunket i huvudet. Sen blev det en kopp te med tidningen vid köksbordet och solen steg utanför över åkrarna och skogen. Det är fint på landet på hösten. Fyllt av färg och liv. Blev sedan en morgon promenad med Zimba i solen. Friskt och klart. Svettigt också när man är i så dålig kondition.. Måste komma igång!!! Måste måste måste! Efter det blev det en dusch och sen var i alla fall kroppen igång.

Sitter här som vanligt, hehe, och funderar på vad jag ska göra idag. Svamp skogen med grannen? Städa inne? Åka till plantagen och köpa blomjord till mina stackars växter? Hälsa på mommo? What else? Ibland är det så svårt att ta tag i nått, vet inte varför. Blir nog så när man är hemma och ensam så mycket. Blir lunch hos mommo imorgon i alla fall. Idag får det nog bli hemma. På torsdag ska jag till den där eventuella "praktik" platsen och min arbetsterapeut ska följa med. Spännande! Så jag önskar och hoppas och längtar tills den dagen jag kommit igång lite och är ute någonstans. Är SOCIAL!!!!! Så jag saknar det... Arbetskamrater, skolkamrater.. KAMRATER att dela Vardagen med! Alla de där vanliga, för er kanske tråkiga timmarna, att äta lunch ihop eller bara sitta och jobba och små prata lite.. ja allt sånt. Underskatta aldrig det för det är så mycket roligare att ha tråkigt ihop med någon än att ha tråkigt ensam. Så det så!


Nu ska jag ta och hitta på något av de ovan nämnda sakerna tror jag..

Kramar till er alla och TACK för de fina kommentarerna om förlovningen!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Hoppas du får praktik på den där hemliga platsen =) De skulle va så bra för dej...Längtar tills vi kan ha tråkigt ihop!!! Å roligt med för den delen! KRAMAR!! / HH
PS blir glad då jag tänker på er, ta vara på er kärlek!

Stefan Söderberg sa...

Grattis! :D Vad kul för er och vad var det jag sa på kräftskivan. ;) Kram/SS

Tanja Me_snuttis@hotmail.com sa...

Grattis till förlovningen! Önskar dig all lycka i framtiden.
vaknar också ofta med illamående & ett speciellt tryck i huvudet. Tar jag det lugnt när jag stiger upp så brukar det lindras,men nu lider jag för håller på att arbetsprövar så det blir för ofta värkisar direkt innan man börjar jobba men ooooo vad underbart det är att vara ute & arbeta!
Kram Tanja (blekinge)