fredag 4 oktober 2013

Tankarna vandrar lätt iväg idag. Önskar jag kunde styra dem mer. Brukar kunna vända på känslor och funderingar i huvudet så man kan se dem på olika sätt beroende på livet. Att inte ta allting så hårt. Dock så har jag några känslor och drömmar, som jag nämnt tidigare på bloggen. Som inte riktigt vill lämna mig ifred. Dessa förbannat jobbiga känslor..... Jag kan bli så arg. Jag orkar inte gå igenom livet med dessa lust slukande drömmar hängandes över mig. När minsta lilla minne eller påminnelse om dem gör att de rasar ner över mig så snabbt och hårt att jag helt tappar fattningen och inte kan kontrollera mina känslor över dem. Låt mig va!!



Idag har varit en barnfri kravlös dag, vilket behövdes. Efter två tok intensiva dagar känner jag mig inte riktigt i någon vidare trevlig form. Förutom smärt nivån så rubbas känsloregistret ganska kraftigt. Det är en mindre kul bieffekt av mina kognitiva skador/problem. Hjärnan funkar liksom så, tyvärr. Det gör att efter intensiva aktiviteter som jag bestämt mig för att vara med på. Får jag sota för det med inte bara tröttheten och ökade värken. Utan även mitt jag, mitt själsliga jag åker på en rätt rejäl törn i en dag eller två. Detta tycker jag efter alla år, fortfarande kan vara det tuffaste att orka med. 

But life is life and I'm living it. Just keep on trying. Tja.. Det är väl så man får tänka eller? Jag tycker det i alla fall. Det är en härlig höst dag och det är fredag. Blev nyligen bortbjudna till kära vänner vi inte umgåtts med på ett tag så det kändes ju som perfekt tajming! I need som friendly pepp talk!


Så även om jag tycker livet rockar just nu så har jag mina små dalar jag faller ner i. Men hej och hå man kommer ju uppåt snabbt ändå! 

Nu kom mannen och sonen hem så slutbloggat för idag. Nu ska jag insupa lite ny energi av dem! 


Inga kommentarer: