söndag 20 oktober 2013

Förutom mitt projekt med köksmöblerna som slipas, betsas och oljas så har jag detta lite mindre projekt. I logistik tider så är det ju ovärdeligt med en matsedel för veckan. Förut skrev vi alltid på papper och satte upp på kylskåpet men det är så fult och trist. Så jag gjorde en egen variant med en tavla. Dock var det sådär att skriva på glas och sudda så ofta. Så nu gör jag om tavlan till en tavla med griffeltavlefärg! Hoppas det blir bra! 

Snart klart..


Igår var det skaldjursmys hos syster! Mys och gott! 




Örtgratinerad hummer, ingefärs och chili frästa tigerräkor, färska räkor, edamer bönor, eget ört bröd och sås. Denna örthummer är den godaste jag vet! Och till det bjöd jag på en söt liten flaska med gott alkoholfritt innehåll.


Så det var väl en ovanligt stor bild serie för att vara min blogg! ;)

Dagens projekt är att slänga vår kära soffa som tyvärr snart är hål i... Och bära in den nya (begagnade) soffan vi köpte igår. Samt åka till tippen med en del garagebråte som är kvar efter sommarens renoveringar.

Just nu är husse och hund på hundpromenaden som är varje söndag vid Lillåns spår. Dit kommer vem som med hund och så går man en timme ungefär tillsammans och så röjer hundarna lösa tillsammans. Det är så kul att se! 



Inga kommentarer: