måndag 21 oktober 2013

Sitter i soffan (nya!) och känner mig höst trött och frusen. Har nyss vilat, gick så där i nya soffan. Måste skaffa en vilo fåtölj som går att fälla bakåt. Tips någon? Helst i rimlig prisklass. 

Har varit första dagen på Aspholmens Wellness club idag 9-12. Hade ärligt talat inte så stor lust att åka dit imorse, vet inte riktigt varför. Kände mig bara inte sugen och kroppen värkte. Åkte i alla fall och nu känns det lite bättre. Ska dit imorgon igen. Kommer vara där måndag och tisdag förmiddag till en början. Får se hur man lägger upp dagarna sen. Det finns en kostrådgivare som jobbar där och det är nog det som lockar mest. Att vika handdukar, tvätta jacuzzin och sådant små plock är ju inte lika givande direkt. Men allt är ju lite ovisst i början innan man hittar sin plats och lär sig vad man kan göra. Tänker så i alla fall. Tråkiga är bara att det verkar inte direkt som jag kan vara så mycket med kostrådgivaren. Finns liksom inget att göra där, mest lyssna och se på. Ja det visar sig det med! Jag har i alla fall sagt till alla inblandade att jag ska testa så får vi se. Ett minus jag upptäckte idag är att det är rätt kallt på stället, då det är ett gym och folk ska träna har de lite kallare i lokalerna. 

Känns svårt att ta sig från soffan och paddan nu men jag ska nog rycka upp mig med en kopp kaffe eller te! Bra mjukstart och sen ska jag måla ett lager till med griffelfärgen och sen om jag orkar och hinner blir det olja bordet. 

Har cirkelgym inbokat idag kl 17. Känns hur tungt som helst just nu men kan lika väl vara just precis det jag behöver.


För övrigt, första dagen av Mamma Fitness ! Väntar IVRIGT på att de ska maila mig min måltidsplan och info! Men vet inte om jag får den idag, imorgon eller kanske onsdag?! 

1 kommentar:

Anonym sa...

du får ta in baden-baden!
kram mams