tisdag 1 oktober 2013

Första dagen avklarad. Har ätit lunch och vilat hemma nu. Av nån anledning så har nacken varit lite extra bråkig ett tag och det känns helt klart idag. Jag har nyss vaknat efter en sov stund i soffan. Var rätt slut när jag kom hem. Fattar inte att så lite aktivitet ändå kan göra mig så slut? Hur som så känner jag mig inte pigg alls just nu.. Nacken, käkarna och huvudet värker. Tungt.

Blir kaffe och mellis i soffan, hoppas det ger en lite ny starr. Om en timma ska jag hämta Ludvig på dagis. Ibland funderar jag på om han ska få gå till klockan fyra alla dagar. Det är svårt det här ska ni veta. Att välja ut vad som är mest rätt. Jag är ju ändå hemma tidigare många dagar, har tex oftast bara aktiviteter från nio tiden till kanske två tiden. Fast dessa tider ändras hela tiden nu när man är i start fasen av allt i och för sig... Ja en sak vet jag ju och det är att vilan räknas som arbetstid för mig. Utan den funkar det inte alls och det är därför jag behöver ha min son heltid på dagis. Även om jag är hemma en del än men det är svårt när man har sovit färdigt och inte har något specifikt möte eller jobb att gå till. Då tänker jag jämt att jag borde ha hobom hemma redan då. Fast nästa stund inser jag att denna tiden också är viktig. Just nu i alla fall. Tiden då jag får andas lite, fixa med sånt som måste fixas. Väcka kroppen efter vilan. Ringa nått samtal osv. Kanske faktiskt ta en kopp kaffe med en vän nån dag i framtiden. Sånt som jag inte orkar med annars. Hm.. Ja detta är ett ämne att återkomma till. 

Nu blir det kaffe, ett piller och jordgubbs chiapudding!

Inga kommentarer: