torsdag 22 januari 2009

Själen glad men kroppen sur

Nu har jag storstädat hela huset, dammsugit, skurat och torkat. Jag har till och med hunnit med att umgås några timmar med miss U också. En sväng till Ikea och Marieberg vart det. Hur trevligt som helst. Hon ringde när jag hade dammsugit halva huset så jag menar, det var ju dosering eftersom jag tog andra halvan när jag kom hem. Hehe.. Man kan ju lura sig själv i alla fall. Hur som helst så kände jag imorse att jag gärna skulle vilja städa hela huset, dels för att göra min sambo glad och dels för vi skulle slippa känna dammråttorna hänga över oss i helgen. Så, ja ibland så gör man saker man vet man inte borde bara för att man vill. Fast då kanske man inte, inte borde göra dem? Då har man ju valt det själv. Jag har valt att städa hela huset med vetskapen om att jag skulle må skit efteråt, men jag Valde det. Så nu sitter jag här och har ett knark piller i omlopp i kroppen sen tidigare och måste nog ta ett till om det ska hända något. Det gör väldigt ont just nu och jag vet att om en liten liten stund, när kroppen varvat ner lite. Då kommer det smälla till och bli ännu värre, men då har jag valt det själv. För att själen ska få känna sig duktig och nöjd ett tag. Det är inte så illa det heller.

Tack U för att du var så himla gullig idag och bar mina Coop påsar med mat! För mig är det en enorm tjänst. Nu blir det piller nr 2 och sen lämnar jag denna värld för ikväll. Tack och Hej.


PS. Imorn kommer mor och far hem från Venezuela. Pepparkakor gissar jag...

Inga kommentarer: