måndag 19 januari 2009

Pucko

Känns som en evighet till den 27 . . Konstigt att en månad plötsligt kan kännas längre än fem år.

Ikväll börjar Zimbas "unghundskurs", sex måndagar framöver kommer vi träna. Det ska bli roligt men hade passat bättre med en tisdag eller onsdag, måndagar är jag alltid sliten på. Men det ska bli roligt att lära sig hur man ska gå vidare med inlärningen och sånt. Hur man ska handskas med en hund som börjar trotsa (kanske är bra förberedelser innan de kommer sådana där små människoliv..... ) och hur man ska få honom att alltid lyda. Ja, för jag måste ärligt säga att jag har ingen större koll. Det är våran första hund och jag känner mig ibland som Bambi på hal is. När han var liten var det lätt som en plätt men han har höjt ribban nu. Fast det ser jag bara som en utmaning! Så håll tummarna för oss, jag har som mål att ha en riktigt lydig hund!

Så det är ju måndag idag, M pluggar och jag hade som plan att leka lite mera med Zimba idag. Bara för jag är så dålig på det. Jag vill men kroppen vill inte alltid. Så jag lekte så jag nästan vart svettig, det går fort när man springer runt som en tok i huset och hoppar och skuttar... Kände redan då hur det knäppte till och direkt blir man snurrig och värken ökar. Sen tog jag det lugnt. Tyckte jag då i alla fall men nu när man sitter här och ska skriva att man inte förstår att man har så mycket mera ont. Då när man ska skriva ner det lilla man gjorde så inser jag ju alltid att jag kanske gjort en del ändå... För då packade jag upp en servis med tallrikar och tog kort på dem, tänkte testa och sälja dem på tradera. (Jag är helt lost på hur det funkar så alla välvilliga skicka ett mejl och hjälp mig..!) Sen sorterade jag tvätten och lastade in en första maskin.. Sen åt jag lunch, ganska stillsamt. Så när maten smält lite grann så tog jag med mig hunden ut på en 20-30 min promenad. Sen skottade jag LITE snö och sprang några varv ute med hunden och kastade snöbollar... Sen var tvätten färdig inne så då gick vi in och jag fixade den. Slängde in det blöta i torken och hög nr 2 på badrumsgolvet in i maskinen. Så ja... Varför har jag mera ont?
Får man kalla sig själv för pucko ibland..?!

Innan jag ska på hund kursen så är det styrelsemöte också, men jag ska nog inte vara med hela mötet. Känner att jag inte orkar det om jag ska orka träningen sen också. Egentligen orkar jag inget av det nu.... Jag som bara ville leka med Zimba så han ska tycka det är roligt att vara hemma med mig med, inte bara gråta floder när husse lämnar huset... Då blir matte ledsen. Hon vill men den där nedrans jädra förbannade kroppen orkar inte!!!! Jävla kärring känner jag mig som! Ursäkta... (Menar inget illa om er som är äldre än mig, jag ser inte er som kärringar. Om ni nu skulle få för er det.. Men jag vet att mina smärtsamma vänner är lite känsliga när det gäller siffror och ålder.... Tyckte därför det var bäst att lägga till det. =)

2 kommentarer:

Trin sa...

Ha ha du Petra! Lärde du dej inget på kursen? Du vet: DOSERA!!!! Är det bara jag som gör det? Skämt åsido, varför är man så korkad? Vi måste nog gå en kurs till!? Det vore bra tycker jag.....
På tal om Tradera så har jag precis sålt en hög med kläder...400 pix fick jag totalt. Inte illa!
Massor av kramar till dej, håll ut snart är det den 27:e!

Annsi sa...

Hello...ja visst blir folk så "gamla" helt plötsligt... och det känns som om alla blir det precis nu =/
Jo jag jobbar ju på en båt då i färjan-stuk...och det kommer faktiskt spelas in en "norsk" färjan här också...ganska coolt :D dock är jag itne ngn check Håkan i baren utan en sleten hotellare...fast jag får ju checka in i min fina uniform också :D puss på nosen