fredag 16 januari 2009

Kramp & heta kinder

Stekta röda tomater.. nån som känner igen den filmen? Om det nu var så den hette... joo.. visst? eller...? Gammal film. Hur som helst, jag känner mig som en stekt röd tomat.. Jag var och solade igår förmiddag och jag måste säga att jag inte brukar bränna mig. Har väl hänt en gång på hundra ungefär, om ens det. Men tjo pyttsan fick jag! Det hettar i mitt ansikte och jag sitter här med ångest nu över att jag bränt mig! Ser alla konstiga sjukdomscenarion spelas upp framför mig... Jag tror jag gått och blivit hypokondriker på sista tiden. Det är väl lika bra att dra upp det andra också, mitt lilla röda hjärta. Inte vet jag om jag är spritt språngande galen eller om det finns en gnutta sannig i det hela, men min lilla livspump gör inte alltid som den ska. Ibland stannar den upp, en så kort stund att du knappt hinner tänka tanken Nu har mitt hjärta stannat, men det stannar till för att sedan hoppa igång med två extra starka och snabba slag. Som att det tar i extra bara för att visa mig att det finns där. Vad vill det säga mig? I samma stund som det gör sin extra volt tappar jag andan och all min kraft. Den första minuten efteråt är jag inte normal men sakta och säkert återfår jag min balans. Underligt är det! Någon mer än jag?

Allting känns annorlunda nu, 2009 måste bli ett bra år. Det säger hela min kropp. Den säger att nu är det annorlunda, nu är det gångna förbi och kommer aldrig tillbaka. Du kommer att resa dig och bli starkare än starkast. Och jag vill för allt i världen tro på min kropp, men hjärnan är lurigare än så. Den vägrar hålla med tills den fått konkreta bevis på att så är numera fallet. Många gånger förr har min kropp, min intution, visat mig saker jag inte visste. Det är inget man talar om för då tycker folk man är knäpp och skryter... =) Haha.. Hehe... Hoho...

Nu ska jag sluta svamla för dagen. Har kramp i bröstryggen...
Hypokondriker var det. Javisst!

. . . eller är jag bara nackskadad . . . ?

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjoho på dej. Den hette stekta gröna tomater, filmen :). Jag hoppas inte dina kinder är gröna nu?! Skämt åsido (inte om filmen, för den hette så) Inte kul att bränna sig....det händer den bästa!
Kramis!/Catrin