måndag 8 december 2008

Mysiga måndag trots trist väder

Nu sprakar elden i vedspisen i köket, det är sååå mysigt! Igår värmde vi glögg där också, mysfaktor hundra! Det är nästan som medicin i själen för mig att höra hur elden sprakar, sen att jag är smyg pyroman enligt vissa kanske har med saken att göra också.. Att man kan älska eld så mycket!?

Smyger runt och små pysslar lite, var ute på en 45 min promenad med Zimba tidigare. Vi övade på att "gå fint" och liknande, han var jätte duktig! Eller var det kanske jag som var det..? Hihi.. det krävs ju en god ledare för att få hunden dit man vill. Jag hoppas jag kan vara det för Zimba i all framtid. Det är först nu som det börjar bli väldigt roligt att ha hund. Det är nu han kan ge mig det sällskap jag så länge saknat. Det vart ju så tokigt att jag fick körtelfeber samtidigt som vi skaffade honom, inte alls bra. Nu när han har börjat på hund dagis också så har jag äntligen tid att ta hand om mig själv.. Vilket då i sin tur leder till att jag orkar ta hand om honom så som jag Vill. Träna, uppfostra, leka och gosa! Idag kan jag ärligt säga att jag verkligen tycker om Zimba, det kunde jag tyvärr inte göra innan. Det känns härligt att känna så, en sten som fallit från mitt inre! Dagens hyllning alltså till min älskade vovve!

På onsdag ska M & T komma hit och glögg mysa med oss. Ska elda i vedspisen då och bara mysa hela kvällen! T ska ordna lussebullarna och vi står för glöggen, det kommer bli juligt värre! Bara så du vet T, jag hoppas vi kommer vara vänner länge... Hälsa M det också så klart! Vi har så kul med Er och det känns så skönt att ni vet hur jag mår. Ni vet givetvis inte allt, men ni var de första jag var helt ärliga mot på en gång. Något jag fortfarande håller på att öva på. Men ni är så omtänksamma och förstående så ni gör det så mycket lättare för mig. TACK!

Nu ska jag fortsätta pyssla lite... måste nog smyga ut och hämta lite mera ved. Fast det är så nedrans tungt att bära..... Ryggen är på krigsstigen idag... Får nog bli ytterst få vedträn jag bär in, så får jag be min sambo snällt att hämta fler när han kommit hem. Jag skulle vilja ha en liten kärra att köra ved på... Nu är det inte många meter att bära, men en meter räcker...

Om helgen får jag återkomma senare för nu orkar jag inte mer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman!

Vad roligt att det känns bättre med Zimba, jag är så glad för din skull.

Jag hoppas med att vi alltid kommer att vara vänner. Jag trivs så bra tillsammans med er. Du och M är guld värda!

Jag längtar verkligen till på onsdag och glöggmyset i ert fina hus. Det blir nog nåt mer än bara lussekatter på ons... :)

Tack för att du finns!

Massor med kramar T