fredag 3 oktober 2008

Fredags bestyr!

Så idag är det fredag igen, vart tar veckorna vägen är jag säkert inte ensam om att undra. Har varit väldigt skönt att inte ha några tester denna vecka, känns faktiskt som att jag återhämtat mig lite i alla fall! Även fast jag ibland tar ut mig lite väl.. Men man lär sig med åren ju! Igår var jag dock jäkligt dum och bakade både äppelpaj och två satser med muffins när jag kom hem från massagen... hehe.. kanske lite onödigt att gå på massage först, kanske hade varit bättre att gå efter all bakning. Men jag tyckte i alla fall att det var kul att baka! Sen vad kroppen tyckte sket jag i då.. Idag kommer nämligen mina kära smärtsamma vänner! Tjoho! Det är alltså dem jag gick min smärthanteringskurs på USÖ tillsammans med. Så nära man kommit dem har jag nog aldrig kommit någon människa, visst lär man känna personer bra ibland, men det här är på ett annat sätt. De vet hur man har det, hur man kan må och alla konstiga tankar/känslor man kan bli överdränkt i. En sån närhet och omhet har jag inte mött bland andra! Så bara så ni vet, är ni guld värda! Och för Eran skull har jag nu storstädat hela huset, skrubbat varje liten vrå, putsat fin silvret och tagit fram mitt bästa porslin! Som om inte det skulle räcka har jag tagit min årliga tvagning nu istället för till jul. Ja, allt för Er! Så det där med dosera kan ni slänga i väggen! Jag vet något mycket bättre! Mohahahaaaaa! Eller hur smärtisar? ;)

Måste strax återgå till mina sysslor, har ju en hund att tänka på också. På söndag åker jag till Östersund för att på måndag gå på Hjärnskade konferansen. Ska bli väldigt kul och spännande, men jag vet att det kan bli jäkligt tufft psykiskt också. Som om det inte är nog med att man har en nack skada som heter duga så ska man nu lyssna på när någon snackar om att hjärnan e lite kaputt den med...! Hej vad det går utför för mig i tidiga år!! Fast som jag sa till någon härom dagen, minns inte vem.. mammsing kanske... Ja om jag har alla krämpor nu, så måste jag ju må kanon som gammal! Härligt!

Så nu ska jag återgå till mitt köksförkläde och dammvippa! Än skiner inte silvret tillräckligt för kungligheterna! Dock är det inga kungligheter utan drottningheter, men jag tror inte man kallar det för de... hm... drottningheter får mig bara att tänka på Drottning sylt... haha..

1 kommentar:

Anonym sa...

ja nog e de så
du kommer att bli en pigg pensionär(jag tror nog att det blir tidigare också :)
Hoppas soppan lät sig väl smaka