tisdag 14 oktober 2008

Måndag & Sol & tjoho!

Nu har jag tagit paus från mitt pysslande, men vet inte om detta duger som paus eftersom jag får mer ont oftast av att sitta här... men nå ja, Gudarna kan inte få allt som de vill. Känns i alla fall som en paus för mig, har smygit runt hemma och plockat lite. Flyttat runt blommor, vattnat dem, sorterat tvätt, slängt in ny tvätt, lagt fram ny kyckling på tining (vart kyckling till lunch också..), läst tidningen och lite smått och gott. Tidigare idag bjöd jag över T & W (tv haha..) på lunch, det var riktigt trevligt! Även fast jag bara höll i W en väldigt liten stund (fem - tio min) så vart jag helt skakis sen, sitter i fortfarande... Svårt! Hur ska man göra då? Inte hålla alls..? Det vill jag ju inte! Vill också gosa med bebis ibland... känns lite stress fyllt om jag tänker på min egen framtid och när/om jag själv får barn... hur ska jag orka hålla i dom då? Hur i hela friden ska det gå....??? *klump i magen* Fast.. jag tänker att det löser sig väl då. Min nacke kanske vänjer sig från när bebisen är liten och "lätt" . . .

Slängde just in tvätten i torktumlaren... aj aj... nu börjar det göra lite för ont.. Jag som ska laga mat också..! Tusan då! Fan.. typiskt, jag som tyckte jag hade tagit det ganska lugnt idag.. Fast om man tänker efter har jag ju gjort en del ändå... hm.. man tycker aldrig det, att man gjort mycket försen man börjar tänka efter...

Nu måste jag nog börja med maten snart, å ge Zimba middag också.
Har förresten varit på VC idag och tagit nya lever prover och allergi prov för hund. Får se hur det blir då...

Kram och Hej från en rätt så glad tjej!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej igen vännen...

Jodå, med mig är det... ganska överkomligt för tillfället, är sjukskriven för att jag är störd i huvudet ungefär (psykiska besvär, det låter ju fint...), lever en dag i taget och är stolt för varje dag jag låtit bli att skära mig. Ungefär.

Hur är det med dig då? Inte så bra, har jag förstått... =/ Hoppas att du orkar hålla modet uppe i alla fall.

*bamsekramar* Från Kaktus