fredag 10 oktober 2008

När ska det vända...?

Älgfluga i håret...? Hope not!! Nyss inkommen från hund rastningen.. Väntar på att miss U tillhörande paret E.U ska komma. Ska hjälpa henne att göra en höst krans, kul med lite pyssel! Ska strax äta lite mat och ge jycken mat också. Imorn åker vi till Sthlm igen, M ska hjälpa sin moster med lite lysande grejer. (El dvs... för er som är trögare än mig.. HAHA!) Svärmor och Svärfar ska också med. Så Zimba bor med Sis över dagen. Någon som är avis för jag har hund..? Mohaha...

Så till tråkigare saker, som vanligt mår man skit. Hösten gör att man känner sig som en eremit, nej då... Men ja.. Känns som allt hänger på en enda skör tråd, mig själv, och jag gör allt för att hålla den hel. Äsch orkar inte skriva om sånt nu. Räcker! Vill kunna säga att allt är Kanooners när folk frågar, jag vill veta hur det är att känna sig GLAD! Hur det är att längta till saker, drömma om sin framtid, ut och partaja och dansa så skorna ryker, träna så svetten rinner!!! Men här sitter jag och känner mig endast grå, trist, ful och mest grinig. När ska det vända....?

Men hur jobbigt det än är, vet jag att jag kommer komma upp igen. Kanske inte utan hjälp från andra, så här långt nere har jag aldrig varit. Men då kan jag ju i alla fall berätta för andra hur det kan vara. En egen förståelse för saker som inte skrivs i vitt. Man blir stark ska ni veta, men medans man bygger upp modet och insikterna så tar inlärningen all kraft och must ur en totalt. Man skrumpnar bort till ett tomt skal. Men någon dag ska en ny kärna växa sig stark, och starkare än den var dagen innan livet ändrades. Snart är det 6 år sen... Just so You know.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kommer vända vännen! Det får ta den tid det tar, men det vänder! Kram kram din vän Anns