torsdag 25 februari 2010

Små saker som förgyller

Det är oftast de allra minsta sakerna som förgyller vardagen och livet. Som en oväntad kram eller ett sms. En solig dag med fågelkvitter och takdropp. En hund som viftar ivrigt på svansen av lekfullhet. Rådjur som slumrar i trädgården eller mumsar nöjt på maten man lagt ut..



Jag började mata rådjuren för ett par veckor sedan. Tycker så synd om dem, och alla andra djur, nu när det är så mycket snö. Rådjuren är i våran trädgård nästan varje dag och bökar runt. Sen jag började lägga ut mat är de garanterat här flera gånger om dagen. Som mest var det en hel kompis flock på fem stycken här samtidigt!

Efter att ha ätit sig mätta så brukar de slumra en stund under kastanjen eller häggen. Det är så mysigt att dra upp persiennen på morgonen och se de små söta djuren snusa i vinterlandskapet utan för fönstret!


Zimba och husse spanar på alla djuren utanför!



Nu måste jag snart kila och göra mig iordning. Ska vara på Iris klockan 13.00 och någon eller några timmar frammåt. Sen måste jag till arbetsförmedlingen för att få en underskrift och lämna in ett papper så att jag kan få ut de ynka pynka kronorna i ersättning som jag är berättigad till. De kommer inte att räcka långt så det är tur att jag bor tillsammans med någon som har ett heltidsjobb!! Jag förstår inte hur de tror att människor som är sjuka eller dåliga ska klara sig på den lilla lilla summan man får ut om man ej kan vara med i en A-kassa... Livet är väl hårt nog för de sjuka? Men men, i mitt fall är jag lyckligt lottad och har en sambo! Men även för oss slår det hårt på ekonomin dessa månader. But money is not al! Life is!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin bild på husse o hund =)
Ikväll kommer bror så vi kommer väl en titt till Halmvägen på lördag nån gång .Vi hörs/m