onsdag 5 augusti 2009

Den starkaste stjärnan

En blogg som jag följer, som gripit mig med storm. Den handlar om Victor, en liten kille som inte fick uppleva livet. Han hann bara bli ca 1 1/2 år innan han dog i en svår cancer. Jag började följa den bloggen för några månader sen, samtidigt som hans öde visades på Tv 3 ´s "Sjukhuset". Ibland blir man bara så fängslad av något, så gripande och sant. Den här historien är så otroligt sorgsen men ändå fylld av så enormt mycket kärlek att jag inte finner ord när jag läser den.

Mamman till Victor och hennes ena syster har spelat in egna låtar som de spelade upp på begravningen. De finns som länkar på sidan. Aldrig någonsin har jag heller blivit så berörd av en sång. Man känner all sorg och smärta, all kärlek och hopp. "Hallelulja" är den finaste låten jag hört. Lite omarbetad från orginalet. Lyssna på den och "Another day" och säg inte att ni inte blir berörda.

Nu har de gått några månader sen han gick bort och det är mera "vardag" hos familjen igen, men jag följer bloggen än. Därför ville jag berätta om det och skicka vidare deras budskap.



Du hittar den på; www.denstarkastestjarnan.blogg.se

Inga kommentarer: