torsdag 18 juni 2009

Hundar & Midsommar snart

Imorgon är det midsommar och det kommer att firas uppe i stugan, Björkudden, med goda vänner. Jag och M åker dit redan ikväll och myser och kanske kan jag tjata mig till ett monopol spel...

Igår på förmiddagen var jag på Öppenvårdsteamet på USÖ igen. Var två veckor sen sist och jag kände att jag hade saknat det. Vi pratade om mycket bra och intressanta grejer, precis som vi brukar, men det kändes lite annorlunda igår. När jag gick därifrån och stod vid parkerings automaten för att checka ut tänkte jag åter igen på den hemskaste tanken och känslan av dem alla på sista tiden. Att jag alltid känner mig så extremt förvirrad. Att jag inte har koll på mig själv och mina tankar ens. Den känslan går Inte att beskriva så här med ord, men det är och har varit en enorm stress hos mig. Så jag kämpat med mina tankar för att försöka förstå mig själv och känna att jag har någon koll över mitt liv. Det har kännts som om jag suttit i en karusell som har snurrat allt för fort och jag har bara halkat runt som i såpa på den utan att lyckats ta mig av. Det som hände igår var att när jag stod där så insåg jag plötsligt att jag inte kände mig lika förvirrad. Jag kunde överblicka parkeringen, jag kunde tänka en klar tanke och jag kunde lägga ihop en tanke med en annan och förstå mina egna ord. Jag kände mig ganska lugn innombords och jag kunde andas ut för jag visste vad jag hette och hur gammal jag var. Jag har gått i flera månader och fasat för mig själv, för min förvirring har varit så total. Även fast den absolut inte har varit synlig för er. Mötena med arbetsteurapeften börjar ge sina resultat och framför allt mötet med neuropsykologen gav mig massor! Jag har fått en förklaring och nu kan jag efter alla år jobba vidare! Tårarna kommer fram när jag skriver det här för jag har länge trott att hoppet har varit ute för min "vettighet". Jag har en bra bit kvar men nu vet jag ändå att det bara kommer bli bättre!


Igår var en av instruktörerna från hundkursen här. Hon har även hand om Zimba privat ibland eftersom dagiset inte längre funkade efter de bytt ägare. Hur som helst så var hon och sin border collie Triss här. Hon hade även med sig en till hund som heter Billie, som hon har på prov. Så det var tre glada hundar som sprang omkring på gården! Och då menar jag spraaaang omkring. Ingen av de tre hundarna är ju någon slapp soffliggar ras direkt... Så det var bra med hålligång! Det var så roligt att se hur de busade och lekte, det finns inget roligare att titta på har jag konstaterat! Vi traskade ner till Lången för att låta hundarna bada och där plaskade de vilt också. Speciellt Triss som tydligen är bad galen... Hon ville man skulle kasta pinne åt henne hela tiden och kastade man den inte kom hon och lade den vid ens fötter, backade några steg och blinkade med sina hund valps ögon. Trots att hon är lite mer än fyra år! Så söt hund alltså! Zimba var lite fegare och vågade inte simma ut lika långt som Triss, Billie var lite mitt emellan de två. Men jag tror att nästa gång Zimba hamnar i plurret kommer han att bada han med! Så vi får se hur de blir i stugan i helgen.... Lägger upp lite bilder från igår på sötnosarna..


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir bara en varm känsla i magen =)
mammi

Ann-Sofie sa...

Så skönt o höra vännen när du skriver att allt bara kommer bli bättre nu :) Blir så glad! Nu ses vi snart!! Längtar! :) Puss o kram