måndag 22 juni 2009

Midsommar


Nu är de röda bärens helg över, midsommar och jordgubbar är en oskriven lag. Så slut att jag knappt kan tänka var jag är, vem jag är, Hur jag är. Helgen i stugan har varit väldigt mysig! Men kanske lite för mycket för mig, allt på en gång. Men jag vet att jag har lärt mig mycket för jag vilade under midsommar dagen även fast vi hade vännerna där. Min kära söta rara vän U fick läsa min Bibel härom veckan. Häftet.. ( nu minns jag inte vad det heter igen men samma häfte jag skrivit om tidigare. ) det gjorde henne gott. Det gör nog alla gott men än är det bara hon och mamma som läst det. Jag blev så rörd när du kom och sa åt mig att vila, du anar inte vännen. Du visar sån omtanke mot mig jämt att jag fortfarande har svårt att tro det. Tack för du är så underbar! Midsommar spenderades som skrivet i stugan, det blev sill och potatis m. mycket mera och lite fem kamp och Monopol spel. Sviterna sitter i hårt nu. Igår när vi kom hem var jag så slut och uppskruvad så där farligt. För när det har varit eller är för mycket för mig så får jag väldigt svårt att slappna av sen. Blir ofta att jag helt kör över mig själv bara för att jag inte kan koppla av. Jag har bitit ihop så hårt att jag inte kan komma loss från mitt eget grepp. Livsfarligt! Det resulterade i att jag fejade runt för fullt med trimmer och allt!! Kraschlandade i en dimma och allt rann över mig. Det jag gått och kännt hela veckan, hur ledsen jag är över att alltid ha så ont. Att alltid titta på och drömma de drömmar jag en gång tänkt leva ut. Höra hur andra gör alla "fräna" saker jag också vill. Känna hur tråkig jag tycker att jag är, jag är inte den jag vill vara. Jag vill träna body pump, göra lumpen, bygga en altan, jobba utomlands, lära mig massor om aktier m.m. Jag vill så himla mycket men min kropp orkar inte allt det! Så arg jag blir och ledsen. Jag vet att jag kan göra mycket bara jag gör det på rätt sätt, men jag kan ändå inte göra allt. Hur jag än gör kommer jag aldrig upp i den mängd energi och kraft som ni alla andra har. Jag kan aldrig ta till den där extra energin som låg gömd i reservtanken när det krisar. Jag får soppa torsk och jag måste in på verkstaden några dagar för att ladda upp batteriet igen.

Luftgevärs skytte i fem-kampen..
Blötdjuret i Sörälgen.. Blötdjuret i midsommar krans kommer senare..

Denna vecka känns kaos artad redan, lite för mycket igen. Jag hade planerat det bra, lagom så där men plötsligt så dyker det bara upp en ny grej efter en ny grej och så vips så blev veckan så där full igen att jag bara inte vill vara med alls längre. Nu ska jag ta mig en kopp te, kvällsro.

2 kommentarer:

Annsi sa...

Snacka om att man får dåligt samvete som inte gör något mer än att bara tråkar när ens kropp faktiskt klarar av det (elr ja min kropp är ju lite unfit då hehe)..

tusan va tråkig jag känner mig :|

Mysig midsommar lät det som att du hade..attans va sugen jag blev på sill å potäter

Puss på dig sötis

Anonym sa...

hej vännen! Nu måste jag lämna en liten kommentar. Blev själv rörd utav dig min vän. Det är ju självklart att jag e go mot dig. Tycker också midsommar var mysig. Kramar i massor