onsdag 24 juni 2009

Sommar & Sol

Underbara väder! Jag svävar på moln! Värmen bara mjukar upp min ömma nacke och axlar så jag nästan känner mig "hel" emellanåt! Så jag älskar denna värme!

Veckan känns fortfarande tuff och lite ångest artad men nu är det onsdag och jag har klarat att hålla huvudet ovanför ytan hittills. Vilket gör mig posotiv inför resten av veckan. Mötet på USÖ igår pushade mig lite i rätt riktning också för hon hjälpte mig att ladda om, tänka om och planera ihop det sista. Hon är så go min arbetsteurapeft! Skrattar gör vi också för ibland är hon bara för rolig! Dock var jag hel slut igår, var lite mycket där med handling på kvällen men det var ett sådant där nödvändigt ont. Skönt att ha det överstökat för om en timme ska jag åka och hämta en kär vän vid stationen som jag inte sett på lääänge! En tjej som jag lärde känna när vi skulle ut och leva loppan i USA. Det är bara hon som förstår den där USA känslan som man fick.. Jag känner mig mesig med mina ynka tre månader där men ändå så blev jag frälst och jag tjatar nog ihjäl henne varje gång vi ses om ditten och datten från USA. Bara för att få ännu en gång smaka liite på kakan som jag så gärna ville ha kvar. Hon kommer idag och åker hem imorgon, snabb visit bara för att jag ska orka med bröllopet på lördag! Och innan lördagens bröllop är det middag på manillagatan (soft!), veterinär besök (IGEN!) , fönsterputsare på besök och svärmors födelsedags grillfest! Hej kom och hjälp mig! Nej då, jag ska klara det här. Jag vet ju nu lite mera hur jag ska försöka gå till väga och jag längtar faktiskt, speciellt till bröllopet, för att testa mina nya strategier. Ibland kan man längta efter underliga saker.. Men härligt är väl det!

I förmiddags hade jag planerat in vila men igår när L messade och frågade om vi skulle ses så hundarna fick leka lite så kunde jag inte motstå det. Jag funderade gott och väl men bestämde mig att det där var ett sådant läge när jag Valde att bli lite tröttare bara för att bli lite gladare i själen. Så rätt jag hade! Men jag planerade in bra så jag fick vila några timmar nu innan jag ska hämta nästa besökare. Så jag sitter här med gott mod och känner mig nöjd över mitt beslut. Hon hade med sig jordgubbar, mums mums muuums! Vi åkte ner till spången så hundarna och vi fick bada lite, så skönt! Zimba plaskade runt som en tok nu och simmade ordentligt ute på djupt vatten! Så stolt matte är nu och glad! Nu kan jag bada med min hund utan att behöva simma ut och hämta pinnar och leksaker själv! Hund livet är härligt och jag ångrar mig inte en sekund att vi skaffade Zimba. Det är det absolut bästa i hela min rehabilitering! Även fast det ibland är som att strö salt i såren... men oftast är det bara tvärt om!

Nu ska jag marinera köttet inför kvällen och jag ska göra det med ett litet leende för jag tycker det är så underbart med sommar! Miljoner kramar till er alla som finns vid min sida.

2 kommentarer:

Tessan sa...

Hej vännen! Du låter helt underbart klok! Måste också lära mig att verkligen planera in vila så att det blir av, annars hittar man alltid en anledning till varför man inte ska vila. Låter idiotiskt men så är det!! Ha det nu helt underbart på bröllopet och försök att ta det så lugnt du bara kan i denna hektiska vecka och njut av solen. Massor med varma kramar från Tessan

Anns sa...

Hej! Tack igen, hade mkt trevligt:) O du tjatade verkligen inte om USA, det är ju bara roligt o prata gamla minnen o så ;) Ha det toppen nu vännen!! Kramar