fredag 5 juni 2009

Igår kväll var några av smärtisarna här, lika mysigt som vanligt! Men det kändes lite tomt när vi bara var så få. Roligt att se dig C och skönt för dig fröken T att du fått tid för operation nu!

På dagen var jag hos veterinären med Zimba. Han har ju fyllt 1 år nu för några veckor sedan så det var dags för vaccination och obligatorisk höftledsröntgen. Stackarn ville inte vara med i röntgen rummet. Första gången har var lite rädd/skärrad hos veterinären, men inte så konstigt med tanke vad som hände sist där... Han blev ju av med kulorna och fick en tratt som halsduk i någon vecka.. Inga roliga minnen direkt. När han fått den lugnande sprutan så sjönk han bara sakta ihop i min famn.... Snutten min.. Allt gick bra sen och han var lite små groggy hela kvällen. När vi skulle sova så gick han runt och gnydde hela tiden, vi gick ut med han igen men han var inte nödig. Sen fortsatte han att gny så jag tyckte han kunde få komma upp i sängen. Vilket han INTE brukar få. Men har man varit hos veterinären så kan matte göra undantag. Så han hoppade glatt upp och lade sig och somnade och sov som en stock hela natten bredvid husses ben. Så husse knappt fick plats.. Men han slutade gny, dock inte husse kanske...

Nu har vi nyss kommit in från morgon promenaden. Blev en lite längre sväng. Sen kastade vi kottar och pinnar i skogen och han vifta på svansen så mycket att jag trodde han skulle ramla omkull!

Snart kommer miss U hit, var evigheter sen vi sågs. Dock är jag hel slut men det ska bli roligt ändå. Hon kommer ju hit så då kan man slappa lite mera i alla fall.

I eftermiddag åker vi, jag,M och Zimba till stugan och övernattar där med mor och far. Ska ta med mig Monopol spelet så vi kan få revansch från förra sommaren när pappa klådde oss alla genom att köpa Norrmalmstorg... Pyttsan på det!

Inga kommentarer: