fredag 12 juni 2009

Ett blött djur och en blöt Pea

I förmiddags var jag och två andra tjejer med deras hundar ute i skogen vid Karlslund. Vi var ute och gick i ca 1 ½ timme och det regnade en hel del hela tiden. Zimba, Rambo och Triss hade super kul och sprang som galningar runt i skogen, mellan benen på oss, upp och ner och över allt. De badade i en liten skogs sjö och levde loppan! Rambo var så söt, en stor lurvig golden. Han simmade runt i pölen/sjön och så satte han sig nöjt mitt ute i vattnet och tuggade på några vass strån som stack upp. Det roligaste var att det var bara huvudet på han som stack upp.. Rolig syn! Zimba var blöt och lerig och ännu blötare men jag tror tusan att jag var blötare ändå!! Trots regnkläder... Måste nog införskaffa ett par ordentliga regnkläder! Finns ju inget dåligt väder bara dåliga kläder och det måttot stämmer till punkt och pricka när man har hund.

Jag däckade i soffan när vi kom hem, efter att jag burit in en blöt hund. Duschat och tvättat han ren från all smuts. Slängt i mig lite mat jag fixade på vägen hem och bytt om till torra kläder. Plus slängt in mina regn kläder och Zimbas filt i tvätten.. Puh! Men roligt har vi haft. Sen tände jag en brasa och jag eldar än. Har hängt upp allt på tork så det börjar bli ordning nu så här fram på kvälls kvisten. M är på frima fest så jag ska mysa hemma själv idag. Ska mumsa på mortötter och dipp tror jag tillsammans med en film. Imorgon åker vi till Småland för att gå på 50 års fest tillsammans med min familj. Så nu är det bara att ladda batterierna så gott det går. Dock har jag ju lärt mig att jag inte kan få någon extra energi hur mycket jag än vilar. Jag har inget extra batteri som ni andra har och kan ta till ibland. När mitt batteri är slut, ja då är det tvär slut!

Ögonen blir bara bättre och bättre. Har ju i och för sig aldrig varit dåligt. Inte sen operationen i alla fall. Det enda som känns och märks är att de är lite torrare men det har jag droppar till.

För övrigt har jag bestämt att sluta med min medicin, Sertralin Hexal. Den har hjälpt mig otroligt mycket med att kunna varva ner lite och inte bli så lätt stressad för minsta lilla. Jag hoppas att den effekten består även fast jag slutar nu. Jag har bestämt mig för att sluta för att jag vill se om jag går upp i vikt då igen. Trivs inte alls i min kropp nu, tycker den är alldeles för liten!!

Nu får det räcka för idag.. Är fortfarande helt knäckt sen skogs promenaden.

1 kommentar:

Tessan sa...

Hej vännen! Vill önska er en trevlig dag i morgon i småland! Som sagt om ni har vägarna förbi blekinge är ni hjärtligt välkomna på fika hos oss hela familjen!!! Tusen tusen energi kramar