tisdag 28 april 2009

Helgen & den nya veckan

Helgen på Selma Spa var väldigt mysig. Överraskningen att Dahlström & Swahnmärkt skulle med blev lyckad helt över förväntan! Det var så roligt att höra M och se hans min när jag svängde in på busshållplatsen och de satt där i kuren... Han tyckte jag var knäpp som stannade mitt framför två främlingar, tills han insåg vilka främlingarna var.... Ååå det var så roligt!! Tack för hjälpen sötnosar. Dock har jag upptäckt lite nya saker under helgen.. Att bada bubbelpool är väldigt skönt för värmens skull men om de bubblar för mycket så får jag snabbt mera ont eftersom bubblorna gör så att det "vibrerar" i nacken. Inte så roligt. Sen testade vi även Pilates på söndagen innan vi åkte hem. Jag var inte tvingad att testa men jag ville gärna göra ett försök. Så det gjorde jag, hm... det var inte det roligaste för min kropp. Lite ledsen blev jag allt för jag hade nog hoppats lite att ett under skulle ha skett och jag skulle klarat det galant som alla andra. Men tyvärr var ödet inte på min sida denna gång. Bättre lycka nästa kanske!

Jag vet inte om det var pilatesen som tog knäcken på mig eller om det var allt badande och så, men jag var verkligen slut på söndagen. Igår var jag lika dan, helt tvär slut. Däckad i soffan hemma nästan hela dagen. Idag var jag uppe med tuppen för det är snart full fart. Fast jag hade kunnat gå upp en timme senare för nu sitter jag ju här med minst en halvtimma kvar innan jag ska åka... Först ska jag lämna Zimba hos veterinären, dags för kastrering. Min lilla snutt... Är lite nervös faktiskt!! Efter det bär det av upp på stan till optikern och kolla om mina sår på ögonen läkt nu så jag kan få ha linser igen. Efter det är det möte på Öppenvårdsteamet, hoppas bara jag har något energi kvar i hjärnan då. Känns lite hopplöst men får se hur det går.

Jag har ju lovat att skriva mera om mitt möte hos neuropsykologen, och det ska jag. Bara jag orkar. Har häftet framför mig men orken är helt slut. Nu ska jag nog lägga mig på sängen en sväng innan jag ska åka..

1 kommentar:

Tessan sa...

Tack för inlägget på bloggen, skrattade när jag läste en av de sista meningarna! Hoppas att du hade lite till ork till mötet på öppenvårdsteamet! Tack för samtalet i måndags, behövde verkligen prata av mej:D Jag finns för dej med ska du veta! Kramar