onsdag 8 april 2009

Jobbig huvudvärk

Vaknade som vanligt med hemsk huvudvärk, oftast brukar den ge med sig när jag gått upp och vaknat till liv. När kroppen börjar kännas lite mera rörlig. Känner mig ofta som en gammal tant när jag ska gå upp ur sängen, så himla stel i kroppen. Bara jag sträcker lite på nacken så drar det långt ända ner i ryggen och det gör riktigt ont. Idag vill inte huvudvärken ge sig, inte än i alla fall och då är det nog risk att den kommer jäklas hela dagen om jag inte äter några mediciner. Mår illa och har ont i hela nacken och axlarna/skuldrorna så idag är det ingen höjdar dag direkt. Men lite får jag nog skylla mig själv också för igår hade jag en toppen dag på ett sätt men ändå en dålig dag på ett annat sätt. Min vän M var här med sin söta valp Sparco nästan hela dagen. Jag bjöd på lunch och så satt vi ute i solen hela eftermiddagen och lekte med våra sötnosar till djur. Sen åkte vi iväg en sväng och kollade lite hund saker. Sedan direkt hem och kasta sig över matlagningen och sen däcka i soffan. Jag vilade inte en enda gång igår så det kan ju vara därför jag är sämre idag. Men det är så svårt ibland för en dag som gårdagen tycker man ju att man varit lugn och försiktig, inte tagit i så hårt med kroppen. Men då är det hjärnan som gör att man får sota i stället... jag har lite svårt att acceptera att jag kanske behöver vara så lugn. Jag tycker om när det händer saker! men jag orkar inte med det heller... Svårt.

Imorgon är det kalas för Älsklingen, lite senare än vad det var tänkt men vad gör man om alla i hans släkt, inklusive oss, blir sjuka. Hehe.. Ska försöka baka några muffins nu.. Känner att jag inte orkar men jag vill. Hellre än att sova i soffan hela dagen för det skulle inte värken i kroppen gilla.... Men snart är det i alla fall påsk och alla är lediga och då är även jag ledig från min sjukskrivning! Så funkar det för mig, då känner jag mig mera normal! Som en i gänget liksom!

Inga kommentarer: