torsdag 26 februari 2009

Skakis

Helgen i Jönköping var bara bra, välbehövlig paus från allt här hemma. Fast sen när jag kom hem igen var det full rulle.... I måndags var jag, mamma och min syster på Relaxen på Gustavsvik i flera timmar, solade, badade och bastade. Huuuur skönt som helst!! Men jisses vad jag blev tung! Jag måste ha slappnat av så mycket att jag blev snurrig! Lite synd var att på eftermiddagen/kvällen skulle vi på visning och sen var det hund kurs kl. 20.00 så jag kunde inte bara lägga mig i soffan och njuta av min avslappnade kropp... Jag var helt slut. På tisdagen blev det fullt upp också mitt upp i allt och på kvällen skulle jag på Sov Gott föreläsning på kvällen.. Vilka dagar! Igår hade jag inget inplanerat och det var Huur skööönt som helst. Jag bara smög runt här hemma. Idag klockan 11 skulle/ska jag till Öppenvårdsteamet igen men när jag vaknade imorse vid halv åtta var jag bara helt skakis och svag.. Så där som jag kan bli ibland. Oftast går det över när jag har gått upp och tvingat igång kroppen lite men ibland gör det inte det. Det kan sitta i en hel dag eller två eller som sagt så är det borta på någon timme.. Nu har jag fått i mig frukost och druckit te med honing för sockrets skull. Tänkte jag kanske behövde det...
Men jag är fortfarande lika skakig. Dock är det så att jag i tisdags började med en ny medicin och den har en hel lång lista med biverkningar och bla skakighet... så ja... Får väl se hur dagen artar sig! Hade planerat ett besök uppe på stan också... till optikern och sen kolla lite annat behövligt.

Idag skiner solen så fint och det verkar inte vara allt för kallt.. är så sugen på att orka ta en lång promenad i solen med någon... Igår försökte jag mig ut efter jag kände mig inlåst i min bunker här hemma, helt ensam och allt. Jag gick inte ens hela grusvägen fram och tillbaka men ändå var jag helt slut och mådde illa. TrÅkIgT. En sak att jag har dålig kondis och så men att man ska börja må illa bara för man är ute och går... någonstans kan man väl få dra en gräns?? Jag är allmänt rätt irriterad för jag inte kan träna som förr längre, jag skulle vilja gå på ett spinning pass och känna hur svetten rinner eller köra järnet på ett aerobics pass så jag känner hur pulsen dunkar! Men just nu pallar inte min kropp det.... Och jag måste tvinga mig själv att röra på mig lite i alla fall. Så jag längar tills det blir vår och vägen blir fri från snöklumpar som jag bara halkar på. Jag har ganska svårt att gå på ett underlag som inte är jämt..

Ikväll ska vi och kolla på ett annat hus..... mer om det när jag vet mer..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Spännande med husvisning :) Du måste berätta mer för mig om det!! Hoppas skakningarna försvinner snart, jobbigt med ny medicin som ger en massa biverkningar. Kramar till dig!