tisdag 17 februari 2009

Bländande vit snö

Igår var jag hos optikern och gjorde en förundersökning för att se om man kan operera mina ögon med laser. Då droppade de i en vätska som skulle slå ut något i ögat och därav är min pupill fortfarande JÄTTE stor. Vilket i sin tur leder till att jag är Extremt ljuskänslig.. Snön skär rätt in i ögat om jag tittar ut.. Traskade runt med solbrillor ute med hunden imorse och så kom grannen ridandes förbi, undra vad de tänkte.. Hihi..

Idag ska jag träffa min läkare för att ta upp lite diverse smått och gott. Man kanske skulle kunna säga att vi ska ta upp min rehabilitering som jag inte tycker går något vidare.. Alltså mediciner, träning, psykolog och lite mera där till. Igår kväll tog jag ett piller jag inte brukar ta, jag fick det som prov för ett tag sen men det gjorde mig bara konstig men jag kände att jag ville testa det en gång till innan jag nu ska till läkaren. Ursch, det skulle jag Inte ha gjort. Jag har inte sovit en blund i natt, bara snurrat, vridit och vänt mig. Väckt M och bett han lyssna på mitt hjärta för att höra om det slog normalt, jag trodde det skulle stanna. Kändes som om jag låg och skakade på insidan och emellanåt slog hjärtat dubbel volt och stannade upp. Sen ena stunden var jag varm och nästa kall. Så, Nej! Inget mer av den sorten tack.
Tror tyvärr sviterna sitter i än för jag mår väldigt illa och är yr och har ont...

1 kommentar:

Trin sa...

Fy vad otäckt! Jag är suoerkänslig mot mediciner och kan må tjyvens flera dagar efter!
Kramis till dej min goa vän!