torsdag 19 februari 2009

Torsdag och knäckt

I förmiddags var jag hos naprapaten igen. Var där förra veckan för jag har sådana hemska punkter i axlarna/skuldrorna, där nästan Alla är spända, men jag var lite låst längre ner i ryggraden också så efter lite funderande fick min naprapat testa att "knäcka" lite försiktigt där. INTE i nacken utan i ryggen, det sa knäpp och knak och gjorde inte alls ont, men efter några timmar började det verka innerligt längre ner i ryggen. Kände mig helt stel i svanken när jag böjde mig frammåt men började givetvis fundera om jag bara glömt att jag alltid känt så.. Hehe.. Men nej, jag tyckte det kändes annorlunda nu så jag ringde och bokade en ny tid några dagar senare. Efter lite värk.. ihållande värk. Så när jag kom dit idag gjorde hon inget annat än att snabbt konstatera att jag var helt låst i svanken, speciellt på vänster sida.. Jahapp sa jag. Ingen inbillning alltså..? Hon bara skrattade och sa att Nej det var ingen inbillning. Så vips låg jag på bänken igen i diverse olika roliga ställningar.. skulle inte haft tajta jeans på mig. Haha.. Men det gick bra! Och nu när jag vet hur det ska kännas i ländryggen igen så måste jag säga Hallelulja vilken rörlighet man kan ha! =) Men det värker lite än... But that´s life!

Imorgon ska jag åka till Jönköping och hälsa på min Bästis!!!!!! TJOHOOOOO!! Och jag ska åka själv! Tjohooo!! Nog för att det är roligt att åka med alla andra tjejer också men jag har så fullt upp med mig själv just nu att det lätt blir för mycket med flera andra damer i en liten lägenhet. Jag saknar miss H så mycket! Saknar den tiden då vi pratade varje dag och hade sten koll på varandra! Men nu är vi inte 18 bast längre så den tiden är nog tyvärr förbi... Hade varit skillnad om jag fortfarande var singel också tror jag... H är en sån vän som alltid kommer att finnas där, vi ska köra race med våra rullatorer när vi är gamla! Det har vi sagt!

Nu ska jag ta och börja packa lite, har precis vilat mig lite granna så jag samlat ny hjärnkapacitet. Väntar också på att M och Zimba ska komma hem, dags att börja med maten sen.. Men idag är det M som valt recept så då får han ta ledningen när han är hemma. Så idag är det M som är chef´s kocken i huset! Igår var det jag!

1 kommentar:

Tessan sa...

Hej Petra! Jag hittade hit från rtp hemsida! Kram Therese