söndag 24 november 2013

Mitt i allt uppstyrt kaos just nu har vi fått avnjuta en perfekt helg för oss. Välbehövlig och alldeles perfekt. 

Sitter här på söndags kvällen, väntar på att liten ska somna in djupare. Han har mycket att bearbeta efter vi varit på dopfest i kyrkan! När han döptes förra året fick han en dop droppe i glas som hängdes i kyrkan. Idag var det dags att få den, tillsammans med alla andra som döptes den hösten. Det var först samling i kyrkan, eller gudstjänst kanske det heter..? Efter det gick alla, vi var många! Till församlingshemmet och bjöds på snittar och bubbel, tårta och kaffe och fiskedamm! Det var full fart med alla barn men himla mysigt och riktigt fint ordnat. 

För övrigt har vi pysslat hemma. Igår lagade vi staketet som revs lite när vi hade en grävare här i veckan. Vi tog bort gammal asfalt. Vi var ute hela dagen och hade fika paus med varm saft och kaffe. På kvällen kom saknade vänner över på en kopp te och vips så hade klockan blivit mycket mer än man trott..

Idag blev det morgonpromenad hela familjen i skogsspåret innan frukost. Kurr!!! sa min mage.. Men vilken mysig kylig start på dagen när solen steg upp. 

Nu snusar min lilla älskling så gott. Upp och ner, bakofram, utan kudde och på täcket men han sover. Jag ska gå ner och kika på solsidan och bara njuta. Av att min fina lilla son är så fin! Hur tuff start han och jag än hade så njuter jag extra mycket varje gång jag får en sån där underbart varm känsla av Du är det finaste som finns.. Du är så perfekt, varenda liten bit av dig.. Jag hoppas jag alltid får följa dig.. Då stannar allt. Och jag bara njuter.

Inga kommentarer: