måndag 27 juli 2009

Semester!

Om en liten liten stund ska jag hoppa in i bilen och så drar vi med husvagnen till Åland på semester. Har packat hela förmiddagen, allt tar alltid längre tid än man tror. Har några timmar med bil innan vi tar färjan från Grisslehamn till Eckerö. Där är min mamma, pappa, hans syster och så tillika min gudmor och också gudfar. Husvagnssemester för hela slanten! Och så himla skönt det ska bli att få komma bort lite. Att bara vara! Tråkigt nog får Zimba vara hemma hos grannarna för vi har inget pass till honom ännu. Ska bli skönt att komma bort från allt jobb här hemma, full fart blir det ofta när det är semester. Alla ska jämt hinna med så mycket. Och jag tror plötsligt att jag är någon super kvinna igen som ska klara allt och lite till. Nej tack för mig nu tar jag semester några dagar!

1 kommentar:

Lena sa...

Hej Petra!
Ha en riktigt trevlig semester med vila och glädje i en bra blandning!
Roligt att vi träffades som hastigast.Kram Lena( T.mor)