tisdag 7 juli 2009

Jag som tänkte skriva ett inlägg om . . .

. . . hur enormt mycket bättre jag sover nu än i jämförelse med för tre år sedan. Fick dystert ändra inställning nu kände jag efter flera nätters hemsk sömn. Det har känts som om alla kotor i nacken sitter fastkilade i varandra och så fort jag rört på huvudet har det smällt till och en smärta jag inte tycker om har ilat genom nackkorsetten. Stel som en pinne men ändå med ett huvud du tror ska ramla av, falla åt sidan så fort du rör dig. Ändå sitter det kvar där än idag. Tur är väl det! Det här positiva får jag återkomma med en annan dag när jag har mera tid. För det är verkligen något som ska lysas upp! Att min sömn blivit så pass mycket bättre ändå. I genomsnitt talar vi nu alltså.


Idag ska jag på en månads kontroll hos optikern efter ögonoperationen. En operation som gjort att jag nu inte längre har något synfel! Vilket jag absolut inte kan förstå än!! Det är som ett mirakel! Det är himmelriket! Jag känner mig så lyckligt lottad över detta, ni kan inte ana!!! En dröm som man kan ta på, fast jag tror att jag sover än. Ibland är det fortfarande lite suddigt emellanåt men det kan handla om max fem minuter på en eller två dagar totalt så jag tycker knappt det är värt att nämna. Annars ser jag sååååå BRA! Det är skarpt och tydligt och den där spänningshuvudvärken som kom direkt när jag läste något förut är som borta. Så sjukt! Nu kanske jag slipper en del huvudvärk i alla fall. Ögonoperationen i samband med nya strategier och kunskap om hjärnskadan kanske äntligen kan hjälpa mig slippa denna helvetiska huvudvärk jag i princip har haft varenda eviga dag i flera år!! ååå.. tänk om... Jag tror faktiskt det för jag tycker redan jag märker skillnad när jag skött mig bra. Dvs enligt min arbetsteurapefts tips och råd. Så idag ska jag då på kontrollen, det är den sista efter operationen om nu inget har förändrats. Det innebär då alltså, tror jag, att det kan vara sista gången jag går dit... och det innebär också att jag nu ska få mitt intyg att jag har en "ny" syn och inte längre behöver ha anmärkningar på mitt körkort om att jag måste ha linser eller glasögon för att få köra bil! tjoho! Sen att det kanske då är sista gången jag går till optikern ja.. det är faktiskt sorgligt! Jag vill inte.. jag kommer faktiskt sakna några där för de är så underbart gulliga mot mig jämt! plus att de flesta känner igen mig, vissa så klart mer, efter alla gånger jag varit där. Brukar springa på dem på husvisningar och allt.. alltid hejar de så glatt!

Nu ska jag dock hoppa in i duschen så jag hinner. Sen ska jag lämna Zimba hos P i Hovsta och hennes hund Rambo så de får leka lite och jag får en paus. Skönt med denna nacken idag. Tack och hej!

Inga kommentarer: