torsdag 25 juli 2013

Livet är tufft men härligt!

På sommar semestern och lång pappa ledigheten lever vi lite för dagen och stunden. Det är en ren lyx och jag njuter till fullo! Sitter i soffan och har just ätit upp min kvälls mellis. Ser att klockan strax är tio, jag som skulle lägga mig tidigt idag! Och då menar jag riktigt tidigt, typ klockan småbarnstidniosnåret! 

Jag njuter till fullo men oj vad slitsamt det är. Jag behöver alltid två veckors semester efter semestern. Man lever ju lite som alla andra då, vilket min kropp tyvärr inte klarar av i längden. Soppatorsk delux liksom! Fnurr på tråden! 

Idag var en härlig dag. Vi hälsade på sis på hennes jobb och deras loppis utförsäljning samt åt våfflor. Sen spenderade vi nästan hela eftermiddagen på marieberg och spanade, provade och shoppade kläder åt Magnus. Hittade även detta rea fynd till Ludvig! 

Vindtät fleece från Polarn. Perfekt till hösten och dagis! Check!

Hälsade även nya grannarna välkomna till gatan med en liten blomma. Mycket uppskattat! När vi flyttade in fick vi en blomma av våra grannar och det gjorde en väldigt glad må jag säga!

Hör hur syrsorna spelar ute.. Eller är det gräshopparna? Något djur då.. Tänker på hösten. Inte för att de spelar då eller för att jag vill få slut på sommaren. Jag längtar efter strukturen och en del av sakerna som är på gång. Mest av allt längtar jag efter träningen. Den där galna motivationen börjar krypa tillbaka nu efter sjukdom och diverse annat. Jag känner den.. Sakta.. Den kommer. Viljan som tvingar mig igenom mer värk! För att jag vill bli stark! Må bättre! Mindre värk sen tänker jag, bara jag blir stark! Längtar efter gymmet. Snart kör jag nog.. Väntar lite till bara tills rätt känsla kommit då jag vet jag kommer ge gärnet! 

Nej nu får det bli natti natt om jag ska hinna i säng i någorlunda "tidig" tid..

Inga kommentarer: