tisdag 8 januari 2013

Nytt år

Då var det nytt år då och senast jag skrev var i början av november. Vad hände med december?

Jo en trött och sliten mamma kämpade på hemma med en son som ändrade rutiner och plötsligt sov sämre bla. Mindre natt sömn gav genast mindre ork. Marginalerna är små, mindre än halmstrån kan jag tycka.

Annat hände säkert också men jag minns inte så mycket nu. Minns bara hur trött och tungt det kändes. Slitsamt. Längtade efter jul ledigheten. Den kom, och var underbar! Vi myste som familj och tog dagarna lite mer som dom kom. Fast med mycket på gång ändå. Tröttsamt men roligt och hanterbart på ett helt annat sätt när man är två om Ludvig och inte ensam.

Nu är det nytt år och jag ligger utslagen i soffan. Har gjort som säkert så många andra nyårs löften.. Köpt ett träningskort.

Fast jag vägrar se min träning som något nyårs löfte om att "2013 är året då jag ska bli beach snygg å hurtig som få!"

Nej, jag bara har total tröttnat på min förbaskade kropp. Total tröttnat på att ha hållning som en tom soppåse! Total tröttnat på tröttheten som är lam slående. För att inte nämna denna förbaskade jäkla värk hela tiden! Motivationen är fortfarande en smula för mycket bortblåst för att jag verkligen ska komma igång nu..

Jag hoppas jag kan hitta den genom endorfin kickarna man får av att äntligen få träna sådan träning jag tycker är kul! Så jag hoppas och tror blåögd på att om jag bara biter ihop och kör ett par pass eller två så kommer motivationen stiga!

Annars efterlyser jag även bra tips på belöningar eller belöningsmål att ge sig själv längs vägen! Tips någon?

2 kommentarer:

Jelind sa...

Heja dig tjejen! Jag ska också försöka ta tag i träningen i hopp om att få lite mer ork och kraft.
Vi får peppa varandra...

Jelind sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.