måndag 14 januari 2013

Måndag kväll.. Nyss ätit lite skorpor och ska strax mysa med en kopp te. Kroppen värker efter en intensiv dag.

Intensiv på det viset att det var jag som hade hand om Vigge vilding idag. Måndagar, onsdagar och fredagar är jag mamma ledig helt själv. Tisdagar är Magnus pappa ledig och torsdagar är mormor här och hjälper mig.

Han är högt och lågt och över allt just nu. Glad och busig och så nyfiken! Det är underbart verkligen fantastiskt att se!

När Magnus kom hem slängde jag i mig lite mat, trotsade tröttheten och värken och drog iväg och tränade.

Under den timmen av passet var värken och tröttheten som borta. Det var bara jag och alla andra! Så skönt att träning också kan ibland tränga undan värken för en stund.

Nu, är det andra visor men jag är ändå nöjd! Jag har i alla fall gett kroppen en match idag igen! Kampen är i full gång!

Inga kommentarer: