tisdag 15 januari 2013

Valde ju alternativ nummer tre härom dagen.. Minns ni?

Har hittills lyckats träna tre gånger på Friskis sen jag köpte mitt kort förra måndagen. Min önskan och tanke är att träna två gånger i veckan. Tre skulle vara toppen men man får mer se det som bonus om det hinns med.

Det blir varierad träning. Just nu har jag bara testat jympa medel och bas samt gymmet. Nästa test blir indoor walking och sen spinning. Har inte lagt upp nån plan på det heller utan väljer det jag helst vill själv just den veckan! Har köpt ett kort så jag kan gå på allt samt boka. Möjligheterna är oändliga! Eller hur?! :)

Idag är det ingen Friskis träning. Har försökt lägga dem på måndagar och onsdagar då jag har hjälp dagen efter. Man vet ju aldrig riktigt hur min kropp reagerar och kan ju hända man inte kommer upp ur sängen en morgon. Fast å andra sidan kan man väl rulla ur... ;)

Skämt och sido men jag ser detta verkligen som en match mot mig själv. Än så länge är jag fast besluten om att verkligen kämpa mig iväg och träna två dagar även om kroppen värker! Då är det tanken som måste segra över kroppen men det går att styra mer än man tror.


Fick idag äntligen (!!) beslutet om min aktivitetsersättnings ansökan! Den blev godkänd och jag kan därmed slappna av en smula då jag vet att ekonomin i alla fall är ok ett år till! Wii!! Så jag fått jaga dem (försäkringskassan) om detta beslut. Halvvägs in i januari och här stod man utan besked.. Kul! Not.. Men nu så!! Dock kan de inte säga när jag kommer få mina pengar/ersättning eftersom beslutet nu ska sändas för registrering och uträkning..... Pengar till sommarn eller? Lider med alla ensamstående i samma sits.... Hur klarar de sig? Jag har i alla fall en man med lön!

Dagis besked väntar vi också på. Skulle fått svar för några veckor sen..
Allt känns så osäkert just nu men jag vet att det ordnar sig. Det gör det alltid. Det är nått jag lärt mig efter alla år.

Lägg ner oros stressen. Det ordnar sig! På ett eller annat sätt! Don't worry, be happy skulle man också käckt kunna säga..

Inga kommentarer: