fredag 11 januari 2013

Har en sovande bebis på magen... Hur länge räknas han som bebis? Han är ju rätt stor nu! Han snusar riktigt gott nu igen i alla fall..

Hade bäddat ner en mätt och belåten bebis ute i vagnen. Ätit min egen lunch och krupit ner i soffan. Dags för min välbehövliga snooze stund! Pyttsan heller, liten vaknade otröstlig alldeles för tidigt. Gick inte att söva om i vagnen, nix. Så ja nu ligger jag här med en sovande jätte bebis på magen! Han snoozar gott men inte jag. Jag bloggar ju uppenbarligen. I en doft eller lukt av fisk.... Potatismos och lax andedräkt har bebis. Inte den bästa av dem alla...

Det är ljuvligt med fredag i alla fall! En sömnlös natt passar ändå okej när den infaller till en fredag. Då kan man njuta av helgmys känslan i alla fall! Och sen några extra koppar kaffe!

Har slagit på stort nu och köpt ett träningskort på Friskis och Svettis! Ja som alla andra nyårslöften tänker ni! Mjae... Jag har inga planer på att bli beach fit till sommaren 2013, nä jag tänkte mest ge mig in i matchen om min egen kropp.

Petra vs. Petra liksom!

Efter jul och nyår är och har det varit tungt. Kroppen är besvärlig på alla sätt och vis. Jag är förbannad på den för jag vill så mycket mer. Orkar inte ha så förbaskat ont hela tiden längre! Vintern är ju värst och nu med en vilding hemma som börjar bli heffaklumps tung för mig. Ja då blir det inte lättare!

Som jag ser det har jag typ två eller tre val.

1. Äta så mycket tabletter att jag tappar insikten om vad som är verklighet och ej. Samt blir tablett beroende och vad nu allt det innebär. Plus ej vara kapabel till att vara ensam med min son.

2. Välja att gå ner mig och bli livs deprimerad (igen!). Tycka mest synd om mig i hela världen och bara älta allt tungt. (Been there, done that! Check!)

3. Gå in med kroppen som insats och träna skiten ur den! (Och ja, jag refererar kroppen som "den" eftersom jag i detta nu är mest förbannad på min kropp och känner att mitt JAG står utanför den.)



För mig är detta ett enkelt val. Nr 3 !


Why?
Det tar vi sen! Nu har jag en ålande bebis på magen som tittar på mig med nyvakna ögon! Ciao!

1 kommentar:

Ann-Sofie V sa...

Vad kul att se dig här igen på bloggen! Jag har längtat :) Helt klart nr 3 du ska välja! Träning är bra! Men självklart i viss mån :) Kramar till dig!