måndag 21 januari 2013

Nyvaken bloggis

Helgen passerade fort, nyss vaknat ur min måndags snooze. Liten sover än. Känner hur armar och speciellt händer värker något enormt just nu. Varför undrar jag? Någon krämpa som sitter kvar sen graviditeten. Tycker det borde gett sig nu!

I fredags mös vi med familjen Dahlström och lilla Emilia. Underbart att se en sådan liten knodd! Kändes magiskt att hålla i en sån liten filur. Har inga minnen från Ludvigs första tid, allt är bara som i en dröm. Långt borta och oförståeligt. Denna lilla tös var så liten och söt! Kändes som att hålla i bomull..

I lördags var det svensexa och 30 års fest. Ludvig fick mysa hos mormor och morfar hela dagen. Egentligen skulle vi, hela familjen gått på 30 års festen men svensexan för Magnus vän krockade tyvärr med festen. Så han roade sig med paintball och bastning och jag fick en halv dag hemma själv innan festen!

Jag hade gärna haft med mig Ludvig på festen då barn var varmt välkomna och festen började tidigt. Tyvärr är det i sådana lägen, när det är något jippo och jag är ensam med Ludvig. Då är det väldigt svårt att få till en bra upplevelse för mig. Jag fixar inte allt ståhej samt ta hand om Vigge Vilding med alla lyft och passning samtidigt. Då blir jag ut knockad snabbt ur svängen.. Är svårt att sätta ord på exakt hur jag mår då och vad som händer med kroppen.

På söndagen blev det korv grillning i solen med två familjer ur föräldragruppen. Super mysigt! Ludvig försökte krypa runt i snön i sin alldeles förstora overall.. Kul och gulligt men svårt för honom! Efter det åkte vi tillbaka till hans mormor och morfar och blev bjudna på middag. Vi hade knyckt honom lite tidigare än planerat från dem då vi så gärna ville vara med och grilla korv! Blev en mysig söndag för själen! Ludvig total däckade efter grillningen så pass att vi kunde klä av honom på golvet och han sov som en stock genom overall, tröja, vantar och sockor... Trött liten!

Snart dags att ta sig upp ur soffan och fixa lunch. Om nån timma ska vi på vårt första besök till tandläkarn då Ludvig råkade slå sig på munnen i helgen. Tydligen rutin att göra en kontroll då. Så vi får göra första besöket till något skojigt så han inte blir rädd för tandis!

Och, i kampen Petra vs. Petra är det full fart! Ikväll blir det test av passet Indoor Walking på friskis! Jag ser redan framför mig hur svetten rinner längs min panna och jag är tomat röd.... På't bara!

1 kommentar:

Annsi sa...

Dina händer värker efter graviditeten? Det kan inte vara Karpaltunnelsyndrom? Något som är vanligt uppkommande vid graviditet. Min arbetskollega har precis opererat sig efter 4 år med värk i händerna. http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Karpaltunnelsyndrom/

KRAM