tisdag 8 februari 2011

"Vi ska sy å vi ska klippa, vi ska. . . .tralla laa..."

Har haft mössens sång ur Askungen i huvudet hela dagen. Här hemma har det varit sy verkstad från morgon till kväll. Äntligen närmar sig slutet för mina julgardiner i köket... Härligt! Min sambos faster och tillika min före detta granne har varit här i flera timmar och hjälpt mig att sy gardiner. Än är det inte helt färdigt men det är en bra bit på väg! Tusen tack för all hjälp!!

Nacken bråkar ju en del nu efter en hel dag med aktivitet. Jag kan glatt säga dock att den inte är i närheten av vad den brukade vara förr, när jag inte riktigt lyssnade på mig själv. Då jag bara körde på tills jag stupade. Idag har jag doserat mera och tagit det i den takten som kroppen förslog. Tyvärr kommer det ju ändå alltid att vara så att jag får mer ont i sådana här fall men det är en stor skillnad. På att låta kroppen slita sig utöver gränsen eller att sluta innan man hamnar för nära fallgropen.


Den här veckan har det inte blivit någon träning än. Får se hur det känns imorgon. Jag har inte känt mig kry de senaste veckorna men jag har inte heller blivit sjuk. Något är bara fel i kroppen och jag hoppas att det vänder snarast. Träna vill jag inte vänta för länge med! Så eventuellt blir det ett pass imorgon.

Nu ska jag kila vidare. Slappa lite i soffan innan jag ska hänga upp de nya gardinerna på tork!

Inga kommentarer: