torsdag 10 februari 2011

Så lycklig, så nöjd och så trött

Ler. Känner mig så där glad inombords, när hjärtat också ler. Bubblar. Iver. En liten liten tyst och försiktig dröm kom idag. Drömmar har jag inte haft på några år, inte sen de gamla drömmarna stramt bodde i mig. Nya drömmar har jag inte ens vågat drömma om men så idag.. kom en liten smygande dröm.

Jag gjorde något jag aldrig gjort förut i förrgår. Jag skickade ett personligt mail till en känd föreläsare och personlig coach som heter Mia Törnblom. Känner ni igen henne? Vitt hår, lysande ögon och ett stort leende och sprudlande av energi. Hon har även skrivit en del böcker om självkänsla och liknande. Jag fick ett infall, som så många gånger förr. Ni vet när man känner att man vill något men sen, i samma stund man kände det, tränger man undan det för ens normala beteende säger åt en att sånt gör man bara inte.... Sen går man vidare med livet och allt rullar på och den där känslan då. Den där delen av en som ibland poppar upp och säger att livet är ganska inrutat och tråkigt. När man känner att man måste leva lite också. Fast det brukar oftast bytas ut av nästa tanke typ hm.. åå vad ska man hitta på till middag idag då...?!.

I det här fallet så sket jag i det. Jag gjorde det min instinkt sa åt mig att göra. Det jag kände att jag VILLE göra men i normala fall (hittills) inte skulle ha gjort. Jag mailade henne och skrev ett par rader som jag inte tänkte delge er med här tyvärr. Det viktiga är inte Vad jag skrev utan Att jag skrev. Jag fick respons.. Glad!

Så idag har jag varit på en föreläsning här i Örebro med Mia Törnblom. "Mera självkänsla!" Och det bästa av allt, GRATIS och med super glädje över att ha blivit hörd och sedd! Man måste bara våga. Ge efter och våga leva.

Nu är jag dock dödstrött efter timmarna där med kloka och intressanta ord. Så det blir soffan nu och tidig säng för att orka upp till praktiken imorgon.

Mer om detta äventyr kommer så småningom.. Jag är bara fortfarande såå nöjd med mig själv! Att våga försöka är stort för mig. Jag har bara misslyckats de senaste åren så det var med mycket bävan jag gjorde detta men nu har jag vuxit flera centimeter. Det var det värt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kom på idag att det var väldigt längesen jag läste din blogg. Har haft så fullt upp så jag helt glömt bort den. Är så bra att läsa vad du skriver så vet jag vad som händer hos dig :) SÅ jag lämnar ett litet avtryck här idag! Puss o kram från Anns