torsdag 21 januari 2010

Soft dag med halsont

Idag har jag inte gjort speciellt mycket. Njutit av en riktigt mys frukost för mig själv, halv sovit under en filt i soffan, duschat, sovit lite till, värmt en matlåda och tagit en promenad med Zimba. Jag är fortfarande helt slut men nu är jag även lite halv förkyld eller nått vilket bara ökar min trötthet.

Tidigt imorse stod det två älgar i min trädgård och pallade gamla äpplen. Undra om de gillar all snö? Den ena älgen fick en skopa snö över sig när han gick för nära trädet. Det är så roligt med alla djur man stöter på här ute! Alltid händer det nått när man bor på landet.

Jag har bestämt mig för att inte dra tillbaka min ansökan om aktivitetsersättning. Blir det bästa och nu hoppas jag innerligt att jag får den godkänd! Så håll tummarna för mig!

Husprojektet rullar vidare och även denna helg kommer att spenderas i reflex byxorna med damm i håret! Vilket bygge det är på Halmvägen nu! Vi siktar på att flytta in till april, då det i alla fall ska flytta in nya husbönder i Lillstugan (där vi bor nu).

Mötte för övrigt en väldigt väldigt söt schäfer valp idag under promenaden med Zimba. Finns ju en del hundar här ute i skogen! Schäfern var dock ny, eller ja, cirka 4 månader gammal.. Bus och lek blev det mellan vovvarna! Det är så underbart att se när hundar leker, dom är så härliga! Zimba får sån enorm energi och sån fart att du inte hinner följa honom med blicken! Sånna stunder förgyller livet!

1 kommentar:

Lena sa...

Håller mina båda tummar för dig!!
Bygg lugnt!! Kram Lena