tisdag 19 januari 2010

Avgörande möte?

Snart ska jag på mitt första möte på arbetsförmedlingen och träffa min nya handläggare. Vi ska prata om Mig, mitt liv och min situation och därefter antar jag att han ska bestämma vad som ska hända med mig nu i och med de nya reglerna. Så vi får se om det blir topp eller flopp! Men jag är ganska positiv ändå må jag säga, trots alla regnskurar av hemskheter som nu kommit in i reformen om sjukperioder. En dag i taget slår nog rekord i att användas av oss sjukskrivna och utförsäkrade nu.. Alla har det inte lika "lätt" som jag. Tycker ändå att jag klarat mig hyffsat igenom allt än så länge, förutom stressen och ångesten... Och oron så klart. Hm.. ja.. Allt är ju relativt.

Nu ska jag lyssna på favorit låten igen, "The Cure - Jordin Sparks". Den ger mig vingar att flyga över den mörka och hemska ibland.

För övrig är jag helt snurrig av allt bestämmande och funderande med husets alla projekt! Återkommer mera om det senare. Ha en bra dag !!!

Inga kommentarer: