tisdag 15 december 2009

Snö & Julstämning

Äntligen har den underbara härliga snön kommit! Jag njuter i fulla drag där jag sitter i min lilla stuga på landet. Där snön gnistrar vit över åker och äng. Där granarna och tallarna blir täckta av snö, deras grenar sträcker sig närmare och närmare marken. Julgranen på gårdsplanen lyser så stämningsfullt och de andra trädgårdbelysningarna sprider sitt varma sken på det vita täcket. Ååå så jag älskar vinter fröjden här ute!! Annat är det i stan där bilarna och saltet smutsar ner och lämnar gator och torg gråsvarta och blöta.. Nej, jul ska firas och njutas på landet där den sanna julstämningen finns! Men det är bara mina drömmar!


Idag har jag varit på en välbehövlig massage. Kroppen skrek av smärta innan och det var så skönt att bli ompysslad en stund. Det har tagit mig många många massage timmar för att bli så "knåd-"bar som jag är idag. I början fick de knappt röra mig men idag kan de knåda på ganska bra. Jag måste dock gå snart igen om jag ska ha någon större nytta av massagen. Så får se om jag hinner iväg igen innan jul. Idag har värken släppt på vissa ställen men ökat på andra, därför är det viktigt att gå några gånger till så att hela mitt problematiska område får slappna av till slut.

På fredag får vi huset!!! Och nu ska jag nog gå ut en sväng i snön.... Kan inte låta bli!!

2 kommentarer:

Anns sa...

Superspännande med huset vännen!!! Kramar till er båda!

Anonym sa...

ja se till att det blir gjort.
NU behövs det nog om du ska orka med allt det roliga i HUSET:) mams