torsdag 10 december 2009

Känner mig krossad och ihop pusslad utan lim

Fy schalingens vad slut min kropp är.. Känner mig verkligen överkörd av en ångvält, krossad av ett tåg och desperat ihop pusslad av en tre åring utan lim. Kan någon förstå hur det känns?
Hela kroppen skriker "lägg av" i högsta falsett. Skulle vilja sova i en vecka nu, minst.

Har varit riktigt sliten länge nu men igår var jag i Karlskoga och det är nog orsaken till att jag är mörbultad nu. Var och fikade med en tjej som jag träffade på Öppenvårdsteamet. En tjej som också fick kognitiva problem när hon var väldigt ung, vi är i ungefär samma ålder. Var jätte trevligt och skönt att träffa någon som vet hur det är när hjärnan lägger av. Någon som förstår hur man menar med att sucka över att glömma saker. För glömma gör ju alla men det är inte lika för oss.

Orkar inte skriva så mycket mera nu, har just vaknat ur min lunch tupplur. Ska försöka ordna lite saker nu så som; boka en extremt välbehövlig massage, skriva julklappslista, avsluta ett medmera konto, svara advokaten på hans samtal och maila en hundtränare om Zimba frågor. Sånna där små saker som blir så mycket för mig. Som vanligt har jag gjort en lista och ska stryka en sak i taget men just nu känns pennan som ett bly lock och jag vill helst bara krypa ner i soffan.. Men! måste ordna dessa grejer först så jag kan försöka vila utan att stressa upp mig för ogjorda saker. Det är det värsta jag vet!


Sen måste jag bara lägga in en kommentar som en vän skrivit. Så mycket det värmer när någon skriver så snällt om en. Så mycket det värmer när någon visar att de ser hur man kämpar. Så mycket det värmer att höra någon säga ord som att "du är stark". Så oändligt mycket det värmer att höra det från en vän!!!!! Du får mig att orka lite till!



Så här skrev hon;
"Gumman då. Svårt att helt förstå hur du känner, men jag vet att det suger att vara sjukskriven. Jag finns alltid här om du vill prata eller bara sitta och titta ut i intet. Du är en fin människa och jag beundrar dig för du är så himla stark. Bara att fixa med advokat, habilitering och en massa annat. Bara det är att ha ett heltidsjobb för dig ju. Ta hand om dig och var rädd om dig. Finns det någonting jag kan göra. Tveka inte att säga till. Kommer alltid att finnas här. Puss Din Sara"

1 kommentar:

Anonym sa...

Glöm inte bort att ta det lugnt. Vet du jag har en bricka med ett bra ordspråk S brukar ta fram när jag gör för mycket och blir stressad. "Egentligen måste man ingenting"

Sant, sant...
Puss