måndag 21 december 2009

Julgodis bak x 3 försök

När ska jag lära mig....??! Jag blir så trött på mig själv när jag inte kan ta det lugnt! Förbannad blir jag men fy tusan vad svårt det är att inse sina begränsningar och börja leva efter dem. Den enda som får sota för dem är ju jag och den enda som kastar sig själv i elden är jag. Borde det inte vara lättare då att känna när det bränns? Man kunde ju tro det....

Jag hoppas att när jag väl får en psykolog kontakt att de ska kunna lyckas hjälpa mig med mitt stora problem. Det jag har svårast för här i livet och där jag är just nu, är att just anpassa mig efter mig själv. Jag blir så arg och ledsen när min kropp värker och säger ifrån. När den på en gång vid varje aktivitet ropar att "det gör ont nu... kan du sluta nu... du vet att jag inte klarar det här...". Det gör så himla ont i hjärtat och själen min när jag inte orkar göra allt jag vill. När jag inte kan vara den tjejen som river taket i vårat nya hus eller kan baka lussebullar själv. Det är så svårt att anpassa sig till sitt nya Jag när du inte vill eller ens känner dig hemma i att vara något nytt Jag. Ett jag som är så långt ifrån den personen din själ har varit och vill vara. Jag tror att det är där min sko klämmer rejält. Jag vill inte vara den jag nu tvingats att vara. Därför protesterar jag mot mig själv och skadar min kropp på de elakaste vis jag vet, att alltid överprestera i mina aktiviteter och ta mig an saker jag vet jag absolut inte borde.

Jag hoppas att en hjärnskrynklare skulle kunna prata mitt andra jag till sans så att mina olika jag blir ett. Så att jag kan födas på nytt i en ny personlighet som jag trivs i! För så länge jag inte trivs i mig själv kommer livet att fortsätta vara hårt.

Lite filosofi så här i yran av alla smärtstillande tabletter idag. Blandat med den stora grytan stress och hemma gjorda krav på alla möjliga ting jag vill få gjort.


Imorgon ska jag på massage igen och det ska bli underbart för värken är hemsk. Den hastiga och extrema kylan plus hus projekt och diverse andra vardagliga saker är inget bra sopp kok för mig. Konstiga metaforer jag lyckas slänga ihop idag.. skyller även det på min totala berusningsyra! Tack för mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

God jul och Gott nytt år och Tack för att Du finns för Therese!
Lycka till med ert nya hus och kom ihåg...Rom byggdes inte på en dag!
Ha det gott!!!
Kram Lena