torsdag 7 augusti 2008

Zimba, ny familjemedlem


Så, det blev en hundvalp! En nova scotia duck tolling retriever, kallas tollare. Han heter Zimba och är född den 24 Maj 2008. Har haft honom i 8 dagar nu men har inte förstått det än. De första fem dagarna känndes som två, och nu känns det mer som om vi alltid haft honom. Han är urgo och söt, men det är väl alla valpar? Ibland är han helvetiskt jobbig men ofast är han faktiskt snäll och rätt lydig för att vara valp må jag säga! Sen att jag är sjuk i körtelfeber gör INTE saken lättare, är så slut att jag gråter. Men det var väl i och för sig inget nytt... Fan, jag är så jäkla känslig nu för tiden! Längtar till den dagen man blir normal igen!! (Om man nu blir det...?!?!)


Känns som höst ute nu, men det är bara början av augusti.. På måndag börjar M jobba igen efter fyra veckors semester. Känns jobbigt, känns som att allt kommer bli som vanligt då igen, ensamt och tomt. Men nu finns ju Zimba så jag kommer nog inte få en lugn stund.... Hoppas bara att det ordnar sig för mig med de andra sakerna, FK, AMS och diverse rehab grejs. Det har jag inte haft tid att tänka på sen vi skaffade Zimba. Och det var väl kanske meningen också.

Men då oroar jag mig istället för hur jag ska lyckas planera ihop allt, mina möten med någon som

kan passa honom osv. Men det har alla inpräntat i mig att det ordnar sig så jag hoppas på det...


Ikväll ska jag gå ut och äta med några tjejkompisar. Ska bli roligt men ändå jobbigt. Jag är ju så jävla dålig på att säga hur det är..... suck... men men... Ska bli skönt att komma hemifrån lite!


2 kommentarer:

Trin sa...

Åh så söt han är! Klart att du blir normal igen, det man måste vi ju tro! :)
Jag längtar tills vi ses igen, det blir ju snart!
Kramis

Anonym sa...

Såå söt Zimba är..Hoppas du blir bättre..Kram kram /Bettan