måndag 25 augusti 2008

Måndag

Så nu har helgen också passerat, igen, ännu en gång. Undra hur många helger som passerat hittills i mitt liv.. Måste vara oändligt många! Är fortfarande sjuk, eftersom körtelfeber inte tycktes räcka för min kropp så valde den att även välkomna förkylnings bacillerna också! Varför inte köra dubbel släkt träff med släktskapet bacillus?! Så som ni kanske kan lyckas räkna ut är jag rätt så trött, sliten, utpumpad, andfådd, snurrig i kolan och täppt i näsan. Lägg gärna till lite hosta och ett betongblock över bröstet så har ni den rätta känslan. Att orka med valpen Zimba som börjar testa gränser mer och mer är en utmaning i sig, sen ska han aktiveras också. Önskar så gärna att jag hade mera ork just nu, valp tiden är ändå så kort. Har en hel del dåligt samvete för jag inte orkar engagera mig i honom lika mycket som jag vill, men som en klok person brukar säga till mig. Det blir nog bättre ska du se. Och det lär det väl bli! Bara jag som vill bli pigg NU!

I fredags skulle M & T komma och äta kräftor och mums med oss, men jag var för dålig så vi sågs i lördags istället. Skönt att det gick att boka om! Så på lördagskvällen kom de, efter de kört nån mil fel.. HAHA! Sen åt vi kräftor och räkor ( JAG ÄLSKAR KRÄFTOR!!!!!!) med honungsmelon och lite annat smått och gott. Zimba fick paket av dem och jag och M fick bajspåsar! Hehe, snällt av dem! Små planer på att åka till Sthlm med dem över en helg, gå på Gröna Lund och mysa. Hoppas det blir så! Vore så skoj! Som jag berättade för mina "smärtsamma vänner" i fredags så är M & T de första jag varit helt ärlig mot och berättat som det är. Min första utmaning i att lära mig säga att jag har en nack skada. (Huu.. är fortfarande extremt svårt och konstigt att ens skriva det, tänkt då hur svårt det är att säga det högt?!!)

Måste hoppa in i duschen nu, ska orka med ett styrelse möte ikväll med RTP. Tur är att hunden är rastad i skogen så han har sprungit av sig lite. Nu snoozar han under datorn här lite, då kan jag duscha i lugn och ro. Vet att han inte tuggar sönder modem sladden så Telia tror de är fel på vår telefon och skickar ut tekniker på felsökning på tele ledningen i skogen... hehe.. Har iiiiinte alls hänt nyligen... neeej då!!

1 kommentar:

Trin sa...

Hej gumman! Skyltarna hittar du på fridasgard.se. De har massor av fina saker.
Skönt med vänner som man trivs med, fortsätt att vara ärlig. Du ska se att det funkar.
Hoppas att du kan vila lite så du blir frisk, nu får jag skicka lite krya på dej kramar genom cyber- space!
Kramis!