tisdag 19 augusti 2008

Advokat dags

Så nu var det dags igen.. *kaos utbryter på insidan* Var hos advokaten idag, första gången jag träffade den "nya", han som nu mera driver mitt mål. Verkade väl hyffsad, säkerligen duktig men personkemin, ja ni vet.. ibland klickar det inte. Lite synd. Som vanligt när jag är där, kommer jag någorlunda laddad, men så fort man sätter sig ner och advokaten öppnar truten och pratar på sitt advokat spårk så slutar min hjärna att fungera. Det blir bara kaos och virvelvindar. Det var nu i alla fall dags att ta upp planeringen för mitt mål, sist slutade det ju med en förlikning trots alla omständigheter. Och det ska jag vara väldigt tacksam för. Det är tydligen ganska ovanligt att länsförsäkringar går med på det. Att jag nämner det förpestade försäkringsbolaget vid namn gör jag endast för de är inte snälla mot mig så varför i hela fridens namn skulle jag vara snäll tillbaka och Inte hänga ut dem som Sveriges värsta försäkringsbolag..? Är det någon som har andra åsikter så hoppas jag ni kan behärska er eller delge mig dom på ett stilfult sätt. Jag personligen hatar (vet att det är ett starkt ord!) länsföräkringar och vet att jag som skadad inte är ensam om det. Ursch.. nu känner jag mig genast lite dum.. men nej! Så f-n heller!

Vi lade upp en plan för den kommande tiden, men den har knappt hunnit sjunka in än. Vet vilka uppgifter jag har framför mig, men förstod inte riktigt planen än. Men det får min far hjälpa mig att förstå en annan dag. Det räcker med besöket idag. Är så sjukt att det kan vara så jobbigt, fast å andra sidan så är det väl inte det. Det handlar ju om mitt liv för tusan!

Idag har min älskling namnsdag, han fick ett grattis mms från mig och hunden idag och sen när jag kom hem från Eskilstuna (advokaten) så fick han en ros också.. Sötnosen blev glad. Och min tanke blev uppfylld. En glad sambo är en bra sambo!

Nu ska jag däcka i tv soffan och försöka låta bli att gråta av utmattning, stress och oro och diverse andra saker min hjärna och kropp tycks bli ledsen av numera..

1 kommentar:

Trin sa...

Petra: Jag ska skicka all kraft jag kan till dej. Allt för att du ska orka ta dig igenom detta. Håll i dej för nu skickar jag den! Kände du?
Massor av kramar