torsdag 18 september 2014

Yes! Ytterligare en vecka!

Jag räknar ner, inte till Pysens beräknade ankomst datum utan till gränsen för två veckor över tiden.. Dit räknar jag veckor, dagar ja ibland timmar. Det är tungt nu. Som sig bör vara antar jag! Men senaste dygnet har om möjligt blivit ännu värre då den envisa huvudvärken ökat och vägrar släppa trots tablett försök. Det är nacken som bråkar mer och mer och det är svårt att göra något åt. Det hjälper inte att ligga i soffan hela dagarna så jag pysslar med diverse saker och försöker få dagarna att gå. Jag landar givetvis rätt ofta i soffan ändå.. 

Trots den där huvud och nackvärken gav jag mig på att testa göra äppelmust idag. Det lät lätt och enkelt på receptet om jag använde min råsaftcentrifug. Jag var i valet och kvalet om jag skulle testa eller inte. Andra alternativet var en film i soffan, men det kändes för jobbigt för huvudvärken och min lite halvdåliga syn just nu så jag valde det mustiga projektet.



Ja låt oss säga, jag gör inte om det på ett bra tag. Om ens någonsin igen.. Inte själv i alla fall! Då ska man ha en lite kraftfullare centrifug som man inte behöver tömma så ofta som min... En hel korg äpplen var visst lite på gränsen av vad den klarade av. Så nu vet jag det! 



Men hejj äppelmusten är färdig och pastöriserad så den ska hålla länge i matkällarn! Så nu hoppas jag bara den blev god och att jag inte klantat mig med nått så den typ möglar.. Vore ju lite förargligt! 


Igår tog jag med syster på en liten tripp till Tant Grön i Vintrosa. Kände för att komma iväg lite och då for vi dit efter jag lämnat sonen hos mormor och morfar för övernattning. En mumsig middag blev det där också i deras nybyggda del. Bakad potatis med medelhavsröra!



Snart kommer sötnöten hem och mannen med för den delen. Idag har varit en lång dag och jag längtar lite till kvälls mys i soffan! Kanske funkar det med en film ikväll. Imorgon är Ludvigs lediga dag och jag hoppas värken har släppt lite! Det är ju i alla fall underbara, härliga och efterlämgtade fredag då! Ytterligare en vecka närmare... Pysen! Kom ut! Sluta kittla mig på kissblåsan hela tiden!

Inga kommentarer: