torsdag 11 september 2014

Torsdag utan mormor

Idag var ingen vanlig "mormor torsdag" som vi brukar ha och har haft i princip ända sen Ludvig föddes. Idag behövde mormor vila och försöka bli kry från någon sån där form av förkylning som tycks drabba många just nu.. Ludvig hostar ibland, inte ofta men väl då låter det ruskigt rossligt. Vi får väl se hur det artar sig! Jag dricker ingefärste titt som tätt för att förebygga smitta!

Det här med mormor torsdagar är verkligen något utöver det extra! För alla inblandade! Vi, jag och Magnus är tacksamma för hjälp/avlastning samt för den fina kontakten mormor och Ludvig skapat. Redan när han var bara några veckor gammal hade de fått ett fint band och skapat en trygghet som gett mig trygghet och gjort det så mycket lättare att "lämna bort" honom då och då. Vilket hjälpt oss mycket. Hur kom jag nu in på det här?

Skulle skriva om dagen men nu orkar jag inte det längre.. Så här kommer två bilder som visar en liten del av vår eftermiddag.






1 kommentar:

Anonym sa...

å jag vet någon som njuter av alla torsdagar - önskar att alla moråfarföräldrar kunde ha den förmånen =)