söndag 20 juni 2010

Söndags avslappning

När det börjar närma sig söndags kvällen slappnar jag oftast av en smula mer än de andra dagarna i helgen. Helgerna för mig är alltid svårare att dosera och leva så som jag borde för att må bra. Fast om jag har något inplanerat på måndagen före klockan 13.00 så har jag sådan enorm söndagsångest att jag vill fly!

Fredagar och lördagar är härliga dagar för då lever jag mitt liv som de flesta andra. Jag är inte lika ensam och det är oftast mycket på gång. Jag tycker det är roligt när det händer grejer och jag har väldigt svårt att gå och lägga mig och sova en stund då. Jag vill liksom så gärna vara med och orka lika mycket som de andra. Känna den där gemenskapen som man saknar varje dag i veckan annars.

När söndagen väl kommer och kvällen börjar närma sig känner jag oftast att jag slappnar av lite mer. Jag vet att det är måndag dagen efter och att jag då kan pusta ut efter en fullspäckad helg. Det är liksom måndagar som blivit min egna vilodag och jag anser den nästan helig. Har jag då något möte inbokat tidigt så mår jag rent ut sagt pyton halva söndagen eller faktiskt hela helgen för jag känner bara av pressen att orka upp. Orka upp då på måndagsmorgonen när kroppen oftast bara skriker av trötthet.

Därför försöker jag så mycket som möjligt att hålla mina måndagar obokade eller om det krisar, boka in saker efter klockan 13.00 så att jag ändå kan sova hur länge jag vill. Om kroppen tillåter det.


Idag har det varit kalas ute på landet för mina svärföräldrar men nu ikväll ska jag och älsklingen bara krypa upp i soffan och mysa. Med våran nya fina tv vi fått av världens bästa föräldrar! Min mor och far! Den är såå mycket snyggare än våran gamla tjock tv även om jag diggade den skarpt men min pappa hade rätt. Vi kunde ju inte förstöra hela vardagsrummet med den tjockisen.... =) Hehe..

Jag är väldigt sliten efter veckan som gått då det var mycket inbokat och en tung begravning. Veckan som kommer blir nog lite lugnare i alla fall så det ser jag fram emot.

Skriver in en vecko planering imorgon!

Inga kommentarer: