måndag 14 juni 2010

Ännu en ny vecka och ännu en helg har passerat. Helgen var hur bra som helst fylld med roliga saker och ett lyckat tempo för min del. Jag snoozade mellan varven här hemma och då hamnade jag aldrig i den där hemska kokongen av utmattning och förvirring. Det är så härligt att känna när man lyckas!! För, för varje gång så lär jag mig mer om mig själv.

Den här veckan kantas mest av begravnings tankar och jobbiga känslor. Fast jag har en del annat att ta itu med också så jag försöker vrida tankarna åt andra håll ibland. Jämsides med tankarna på Farmor springer även stressen över att hitta en praktikplats till hösten. Ursch, jag är så stressad över det att jag har ont i magen och kan inte slappna av riktigt. Jag vet liksom inte längre var jag vill vara, har inga intressen kvar, jag har inget självförtroende heller att kliva rätt in någonstans och presentera mig själv som bäst i världen och be om en praktikplats. Jag är bara så rädd för att när jag ska försöka förklara hur allt ligger till, att det inte gäller en vanlig praktikplats på fem dagar i veckan heltid. Utan snarare en dag och några timmar eller så, att jag bara ska tappa bort mig, få black out och som vanligt tappa bort orden så jag inte kan prata ordenligt. Det är det jag är så himla rädd för och det är nog det som stoppar mig mest just nu.

Idag har jag slappat ganska mycket förutom då jag packade bilen full med sopor och åkte och sopsorterade vid Coop. Annars har jag degat hemma och lagat mad med Sis som kom över på besök! Super mysigt! Vi lagade mat och sen halv sov jag i soffan och vilade ögonen på när hon spelade Mario Cart Wii. Lagom ansträngande!

Nu ska jag strax krypa ner till soffan igen och kika på Norska Hollywood fruar. Det slår inte Svenska men det är ändå värt att titta på! Svenska Hollywood fruar och Desperaté Housewifes är mina lyckopiller!


Resten av veckan ser ut så här;

Tisdag - 11.15 Samtal på St. Lukas. Äta matlåda på Manillagatan. VILA. Sen fixa ärende på stan.

Onsdag - Optikern 12.00

Torsdag - Begravning..

Fredag - 13.00 MASSAGE!!!!!


Så länge sen jag var på massage och så min kropp skiker av plågor efter den!! Jag önskar jag kunde sova ända fram tills dess för att slippa denna värk... Såå jag längtar till fredag!!

1 kommentar:

Annsi sa...

Kan du inte försöka söka en praktikplats där du får jobba några timmar med djur eller liknande? De brukar ju ha en lugnande effekt också :) Finns inga härligare kompisar!

Kram Annsi